جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها

به گزارش وبلاگ لاوان، طبیعت چهره های متفاوت و در عین حال زیبایی دارد که در بسیاری از نقاط زمین، هوش از سر انسان می برد و حسی وصف ناپذیری به وجود می آورد.

جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها

جنگل زیبا و تماشایی ابر که شبیه به اقیانوسی در دل جنگل است، از جمله قدیمی ترین جنگل های هیرکانی روی زمین شناخته می گردد. این جنگل گونه های نادر، کمیاب و زیبای گیاهی و جانوری زیادی را در خود جای داده که تماشای هر یک از آن ها تجربه ای مجذوب کننده و لذت بخش است. با وبلاگ لاوان همراه باشید.

جنگل ابر وسعتی در حدود 35 هزار هکتار دارد و ادامه جنگل های سرسبز و دیدنی شمال است و زیبایی شمال کشور را در شاهرود تداعی می نماید. در جنگل رازآلود ابر، جاذبه های توریستی فراوانی وجود دارد که تماشای هر یک از آن ها، شما را بیشتر سر ذوق می آورد. معروفیت این جنگل وسیع تنها به خاطر ثروت منابع طبیعی، گیاهان و درخت های کهنسالش نیست. جنگل ابر صحنه نمایش یکی از مجذوب کننده ترین پدیده های ایران است. از فراز این جنگل که نظاره کنید، دریایی خامه ای از شیطنت ابرها را می بینید که درخت ها به حاشیه آن پناه برده اند و منتظر امواج لطیفش هستند. جنگل ابر شاهرود نمای بی نظیری از قرار گرفتن زمین در یک قدمی آسمان است.

دالان بهشت؛ تحقق یک رویا

یکی از دیدنی ها که حتی فقط با شنیدن نام آن، دل آدم آب می گردد، دالان بهشت است. وقتی در این منطقه، از کوه رستم عبور کنید، دالان بهشت با درختان انبوه و در هم گره خورده نمایان می گردد. جایی که با درختان زیبا و پوشش گیاهی خاص، شبیه به رویایی دور است که حالا جلوی چشم شما نمایان شده است!

چشمه ترش و چشمه قطری؛ چشمه سارهای جنگل ابر

از دیگر دیدنی های این مکان، چشمه های فراوان و زیبای این منطقه هستند. یکی از موهبت های الهی و زیبایی هایی که طبیعت با سخاوت به انسان بخشیده، چشمه ترش و چشمه قطری نام دارد. این دو چشمه که از دل زمین می جوشند و در این جنگل وجود دارند، می توانند مکانی مناسب برای اتراق و لذت بردن از صدای دل نشین و خنکای بی نظیر آب باشند. تلاقی جنگل با این چشمه سارها، تصویری بی نظیر ایجاد می نماید که تماشای آن روحی دوباره به شما می بخشد.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری، لذت سفر با قطارهای گردشگری ایران را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری مطلب مقصدی زیبا برای سفر کوتاه یک روزه را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید