حقایقی جالب از سنت پترزبورگ، نگین درخشان روسیه

به گزارش وبلاگ لاوان، حقایقی از سنت پترزبورگ

شهر سنتت پترزبورگ یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور روسیه بوده که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می نماید. بعضی از این بازدیدنمایندگان برای معماری خاص این شهر، بعضی دیگر برای آثار تاریخی آن و عده ای نیز برای تجربه فرهنگ غنی سنت پترزبورگ به این شهر روسیه سفر می نمایند. در کنار تمامی جاذبه های دیدنی و تاریخی این شهر حقایقی از سنت پترزبورگ روسیه وجود داشته که ضروری است پیش از سفر به این کشور در خصوص آن ها بدانید. دانستن شگفت انگیزترین حقایقی از سنت پترزبورگ می تواند به شما در انتخاب برنامه سفر خود برای بازدید از مکان های تاریخی و فرهنگی این شهر بسیار یاری کند. پس با خبرنگاران همراه شوید.

حقایقی جالب از سنت پترزبورگ، نگین درخشان روسیه

حقایقی از سنت پترزبورگ و نام لنینگراد برای این شهر

حقایقی از سنت پترزبورگ در خصوص نام این شهر وجود دارد. سنت پترزبورگ توسط تزار پتر اول (Tsar Peter I) تاسیس شد. وی به شدن معتقد بود که نام این شهر روسیه را به افتخار خودش گذاشته است. اما در حقیقت نام این شهر تاریخی پس از حامیان ترازها به فرستاده سنت پتر تغییر کرد. پس از جنگ دنیای اول، احساسات ضد آلمانی باعث شد تا نام این شهر به پتروگراد تغییر کند تا نسبت به سنت پتربورگ (Sankt Peterburg) کمتر قابل تلفظ در آلمانی باشد. پس از انقلاب سوسیالیستی، شهر سنت پترزبورگ روسیه به افتخار رهبر انقلاب کمونیستی، ولادیمیر لنین به لنینگراد تغییر نام داد. نام شهر پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی مجددا به سنت پترزبورگ بازگشت. به طور خلاصه نام این شهر روسیه به پتر اشاره دارد.

حقایقی از سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت کشور روسیه

تنها 10 سال پس از تاسیس این شهر سنت پترزبورگ در سال 1712 به عنوان پایتخت روسیه شناخته شد. به جز یک دوره وقفه 4 ساله، شهر سنت پترزبورگ به مدت 200 سال پس از آن در نقش پایتخت کشور روسیه باقی ماند. در طول انقلاب سال 1917 که کشور روسیه شروع به از بین بردن تاریخ امپریالیستی خود نمود، پایتخت کشور روسیه از سنت پترزبورگ به مسکو تغییر یافت.

حقایقی از سنت پترزبورگ و نجات از محاصره

در طول جنگ دنیای دوم که هنوز شهر سنت پترزبورگ به نام لنینگراد شناخته می شد، نیروهای آلمانی شهر را محاصره نموده و نقاط ورودی و خروجی به این شهر روسیه را قطع کردند. هیتلر برنامه ریزی نموده بود تا پس از آنکه شهر را فتح کرد برنامه مهمانی جشن پیروزی را در هتل آستوریا (Astoria) این شهر برگزار نماید. با اینکه او خوش شانس بود اما هرگز پیروز نشد این کار را انجام دهد. مردم شهر سنت پترزبورگ روسیه در حدود 900 روز گرسنگی کشیده و توانستند در دمای یخبندان این منطقه بدون دسترسی به آب و برق زنده بمانند. میلیون ها غیرنظامی جان خود را از دست دادند اما آن ها مصمم بودند تا از شهر خود در کشور روسیه تا آخر محافظت نمایند. ایستگاه های رادیویی محلی صدای تیک تاک را پخش می کردند تا مردم محلی احساس نمایند که قلب شهر هنوز زنده است. در کنار بنای یادبود قهرمانان لنینگراد هنوز هم این صدای تیک تاک به نشان از ضربان قلب شهر سنت پترزبورگ شنیده می گردد.

حقایقی از سنت پترزبورگ و استفاده از آن به عنوان یک مرداب

یکی از دلایلی که تزار پتر اول تصمیم گرفت تا شهر سنت پترزبورگ را بنا کند این بود که از این طریق کشور روسیه بتواند به وسیله جهتهای دریایی به سراسر مناطق اروپا دسترسی داشته باشد. پیش از اینکه این شهر تاسیس گردد، سنت پترزبورگ منطقه ای مردابی با طبیعتی خشن بود. تزار دستور داد تا سالانه 40 هزار سرباز روسیه به خدمت گرفته شوند تا این شهر را از ابتدا بنا نمایند. انتظار می رفت که این سربازان ابزارهای خود را برای ساخت شهر جدید و شروع سفر خود آماده نمایند. اما برای این کار بعضی از آن ها مجبور شده صدها کیلومتر پیاده روی نموده و تعداد زیادی نیز در طول این جهت کشته شدند. بر اساس بعضی منابع ساخت و ساز شهر سنت پترزبورگ که امروزه به عنوان نگنی کشور روسیه شناخته می گردد باعث مرگ بیش از 100 هزار نفر شده است.

حقایقی از سنت پترزبورگ و ارتش مبارزه با طاعون

در طول قحطی که در جنگ دنیای دوم شهر سنت پترزبورگ با آن روبرو بود تعدادی از گربه های شهر برای غلبه بر گرسنگی قربانی شدند. اما مدتی پس از آن شهر سنت پترزبورگ در یک شرایط بحران بهداشت عمومی نهاده شد. جوندگان به فروشگاه های مواد غذایی حمله نموده و پس از خوردن جیره های غذایی شهرهای روسیه آنجا را ترک می کردند. آن ها همچنین باعث به وجود آمدن بیماری مرگبار طاعون می شدند. برای مقابله با این موضوع کشور روسیه ارتشی شامل 5 هزار گربه را برای مبارزه با این مشکل آماده کرد. در طول جشن خدمات قهرمانانه های گربه ها شما یک گربه برنزی به نام یلیسی (Yelisei) را در یک سوی خیابان و دوست او واسیلیسا (Vasilisa) را در سوی دیگر خیابان مشاهده خواهید کرد. بر اساس خرافات محلی گفته می گردد که شما باید در جلوی پای یلیسی پول ریخته و آرزو کنید.

حقایقی از سنت پترزبورگ و روزهای طولانی تابستان

از اواسط ماه ژوئن تا اوایل ماه جولای، شهر سنت پترزبورگ روسیه پدیده ای به نام شب های سفید را تجربه می نماید. در این مدت شهر سنت پترزبورگ در تمام طول روز با نور خورشید روشن است و این موضوع در حدود 3 هفته به طول می انجامد. رویدادهای فرهنگی و برنامه های شبانه بسیاری در این دوران برگزار می گردد. جشنواره های شب های سفید، مجموعه ای از باله ها و اجرای تئاتر مانینسکی (Mariinsky) از جمله معروفترین این رویدادها در طول دوران شب های سفید می باشد.

حقایقی از سنت پترزبورگ و موزه های تاریخی بی شمار آن

شهر سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت فرهنگی کشور روسیه دارای بیش از 8 هزار نماد برای شهر می باشد. یکی از قابل توجه ترین این نمادها موزه تاریخی هرمیتاژ (Hermitage) می باشد. ساختمان این موزه تاریخی بیش از 3 میلیون قطعه هنری و صنایع دستی این شهر را در خود جای داده است. موزه تاریخی هرمیتاژ از 5 ساختمان 3 طبقه تشکیل شده که در مجموع 400 اتاق را به خود اختصاص داده اند. این بدین معنی است که شما می توانید ماه ها و حتی سال ها به دیدن آثار هنری و تاریخی این موزه مشغول باشید. بر اساس یک برآورد کلی گفته می گردد در صورتی که برای هر کدام از این آثار تاریخی یک دقیقه وقت گذاشته و در هر روز 8 ساعت به بازدید از موزه مشغول باشید، 25 سال زمان احتیاج است تا بتوانید تمامی آثار موزه تاریخی هرمیتاژ را مشاهده نمایید.

حقایقی از سنت پترزبورگ و عمیق ترین سیستم مترو در دنیا

با توجه به عمق متوسط تمامی ایستگاه های مترو شهر سنت پترزبورگ این شهر یکی از عمیق ترین سیستم های مترو در در کشور روسیه و دنیا را دارد. دلیل اصلی عمق این متروی تاریخی زمین شناسی منحصر به فرد شهر سنت پترزورگ است که مانع کوشش های متعدد برای ساخت سیستم متروی آن شده است. در یک مورد کارگران ساخت مترو به طور تصادفی به یکی از حفره های رودخانه نوا (Neva River) برخورد کردند که این بخش را بعده ها سراسر آب فرا گرفت. عمیق ترین ایستگاه متروی شهر ایمیرالتیسکایا (Admiralteyskaya) بوده که 86 متر پایین تر از سطح زمین قرار گرفته است.

منبع: www.theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "حقایقی جالب از سنت پترزبورگ، نگین درخشان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب از سنت پترزبورگ، نگین درخشان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید