راهنمای سفر به مندوزا، آرژانتین

به گزارش وبلاگ لاوان، شاید سفر به آرژانتین مقصد گردشگری مورد علاقه بسیاری از ما باشد. اما این که بدانیم به کدام شهر ها برویم و هر شهر چه مکان های تماشای و امکانات تفریحی مختلفی دارد نیز بسیار مهم است. مندوزا یکی از همین شهر ها است. شهری که در سفر به آرژانتین حتما باید از آن تماشا کنید. غذا های خوشمزه، منظره ها زیبا و مکان های تفریحی مختلف این شهر میان گردشگران زبانزد است. با خبرنگاران همراه شوید تا با داشتن اطلاعاتی مفید بازدید از این شهر را نیز در برنامه سفر خود به آرژانتین بگنجانید.

راهنمای سفر به مندوزا، آرژانتین

مندوزا که در شرق کوه های آند قرار گرفته برای استیک های خوشمزه و منظره ها فوق العاده زیبایش مشهور است. مندوزا تا به حال جایزه ای برای زیباییش دریافت ننموده اما شما برای کوه ها و منظره ها زیبایش به این شهر سفر می کنید. شهر مکان مناسبی برای فعالیت های مختلف مثل پیاده روی، کوه نوردی و دوچرخه سواری است.

هزینه های معمول

هزینه هاستل ها

در حالی که هزینه اتاق های خوابگاهی از 85 پزو (5.5 دلار) برای هر شب از اقامت شروع می گردد، برای اتاق های 6 تا 8 نفره باید نزدیک به 145 پزو (9.5 دلار) پرداخت کنید. عموما هزینه اتاق های خصوصی با حمام مشترک سه برابر اتاق های خصوصی است. بعلاوه هاستل های بین المللی زیادی در شهر وجود دارند که اگر یکی از اعضای آن ها باشید، شامل 10٪ تخفیف خواهید شد. همه این هاستل های بین المللی صبحانه را به رایگان سرو می نمایند.

هزینه هتل های مقرون به صرفه قیمت

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت و ساده برای اتاق های یک تخته از 240 پزو (15.7 دلار) برای هر شب از قامت شروع می گردد و هزینه آن برای اتاق های دو تخته به همراه حمام خصوصی و صبحانه نزدیک به 430 پزو (28 دلار) است. هزینه هتل ها به 1000 پزو (65.5 دلار) نیز خواهد رسید. بعلاوه می توانید از خدمات وب سایت ایر بی ان بی (Airbnb) نیز استفاده نموده اتاق هایی تا 400 پزو (26 دلار) برای اجاره پیدا کنید.

هزینه غذا

غذا در مندوزا گران است. برای غذایی در مقرون به صرفه در مغازه های کوچک برگر و ساندویچ فروشی 70 پزو (4.5 دلار) باید پرداخت کنید. در بیشتر کافه ها در سطح شهر بین 80 تا 100 پزو (5 تا 6.5 دلار) برای غذا باید پرداخت کنید. پیتزا در این شهر بسیار محبوب است و برای آن 120 پزو (7.8 دلار) باید پرداخت کنید. هزینه استیک 150 پزو (9.8 دلار) است و اگر پاستا بخواهید 100 پزو (6.5 دلار) هزینه خواهد داشت. اگر در پی رستورانی عالی با استیکی فوق العاده هستید، 350 پزو (22.8 دلار) باید هزینه کنید. 500 پزو (32.7 دلار) هزینه یک هفته مواد اولیه غذا به همراه نوشیدنی خواهد بود. هزینه فست فود هایی مثل مک دونالد و برگر کینگ بین 90 تا 110 پزو (5.8 تا 7 دلار) خواهد بود.

هزینه حمل و نقل

مندوزا شهری است که به آسانی و با پای پیاده می توانید در آن گردش کنید. اما هزینه اتوبوس ها 5 پزو (0.3 دلار) برای هر راستا است. در سیستم حمل ونقل عمومی نمی توانید پول نقد پرداخت کنید و حتماً باید کارت قرمز تهیه کنید. هزینه این کارت 10 پزو (0.65 دلار) است و از کیوسک های موجود در سطح شهر می توانید آن را خریداری کنید. برای گردش در شهر با تاکسی بیش از 55 پزو نخواهید پرداخت و هزینه تاکسی تا فرودگاه 100 پزو (6.5 دلار) است. هزینه سفری 7 تا 10 ساعته به شهر سانتیاگو (Santiago) با قطار،بسته به درجه قطار و نوع خدمات دریافتی، بین 600 تا 850 پزو (39 تا 55.5 دلار) خواهد بود. برای سفر به سان رافائل که در فاصله کمی از مندوزا واقع شده است، 90 پزو (5.8 دلار) باید پرداخت کنید .

نکاتی برای کاهش هزینه ها

در مندوزا به راحتی نمی توان پول کمی خرج کرد. اما اگر مواد اولیه غذا را خودتان تهیه کنید و در سطح شهر با دوچرخه تردد کنید، تا مقدار قابل توجهی هزینه های خود را کاهش خواهید داد. استیک بخورید و با پختن ناهار خود، هزینه ها را کم کنید. بعلاوه اجاره دوچرخه گزینه مناسبی برای جایگزینی کرایه تاکسی است. با پرداخت نزدیک به 150 پزو (9.8 دلار) می توانید برای چند روز دوچرخه کرایه کنید .

در فصل های مقرون به صرفه سفر کنید

با سفر در فصل های مقرون به صرفه، تا حد زیادی هزینه پرواز و اقامت خود را کم کنید .

سینی غذای روز را تهیه کنید

بیشتر رستوران ها و کافه ها ( بیشترا در مرکز شهر) ظهر و برای ناهار سینی غذای مخصوصی ارائه می دهند که برای آن باد 100 پزو (6.5 دلار) پرداخت کنید. این سینی ها عموما شامل استیک نیز می شوند. اگر می خواهید در رستوران های متعدد شهر غذا بخورید، وقت ناهار برترین زمان برای این کاراست .

تور های پیاده روی رایگان

تور های 2 تا 3 ساعته پیاده روی و رایگان مندوزا شما را در کل شهر گردانده و فرهنگ و تاریخ نهفته شهر را برایتان آشکار می نماید. در خاتمه تور، هر چقدر که بتوانید و بودجه یتان اجازه دهد، پول پرداخت خواهید کرد.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در مندوزا

پیاده روی

اگر غذا چیزی نیست که در پی آن هستید، می توانید در کوه آکونکاگوا (Aconcagu) به اسکی، پیاده روی، کوه نوردی و پاراگلایدینگ بروید. اگر زمان دارید،به کوه آرکو رفته در آن جا اسب سواری کنید یا به ماهی گیری بپردازید. در این جا امکان انجام تفریحات مختلف وجود دارد و در کنار آن ها از منظره ها زیبای روستایی شهر مندوزا لذت ببرید.

پارک ژنرال سن مارتین (Parque San Martin)

پس این همه فعالیت به پارک ژنرال سن مارتین رفته اوقاتی آرام و خوش در آن جا بگذرانید. با وجود پارک جنگلی، باغ وحش، آمفی تئاتر، رودخانه ای بزرگ، رستوران ها، منطقه ها مخصوص چادر زدن، 34 مجسمه و باغچه گل رز خواهید فهمید که چرا این پارک پر بازدید ترین و محبوب ترین پارک میان گردشگران است.

فستیوال برداشت انگور

بزرگ ترین فستیوال مندوزا در اوایل ژانویه شروع می گردد و شروع سخت ترین قسمت آن در اولین شنبه ماه مارس است و تا اوایل آپریل ادامه دارد. در این فستیوال موسیقی زنده اجرا شده و آتش بازی نیز انجام می گیرد.

قصر اسپانیا

این قصر که به خاطر کاشی های زیبایش معروفیت دارد، به عنوان مکانی آرام و مناسب برای استراحت شناخته می گردد. این قصر که میان باغ ها و فواره ها واقع شده است، دروازه ای به سوی آرامش است.

مرکز تاریخی

اگر در پی فعالیت های مختلف هستید، مرکز تاریخی با موزه های بسیار و تماشای های گوناگون برترین گزینه است. این جا مکانی مناسب برای آشنایی با تاریخ است.

روستای یوسپلتا (Uspallata)

روستایی است با منظره ها بسیار زیبا که در میان کوه های آند واقع شده و در نزدیکی شهر سن تیاگو در شیلی است. این روستا علاوه بر این که مکانی بسیار بکر و آرام است، بعد تاریخی آن نیز جالب است. در سال 1817 خوزه دن سن مارتین (José de San Martín) سپاهیان خود را از این روستا برای مقابله با افراد اسپانیایی وابسته به سلطنت به شیلی فرستاد.

پل طبیعی پونته دل اینکا (Puente del Inca)

از پل طبیعی و سنگی پونته دل اینکا تماشا کنید که رنگ مسی - طلایی خود را از مواد معدنی موجود در آب دارد و یکی از عجایب دنیا محسوب می گردد. جهانگرد ها از طریق خط آهن به این جا می ایند. این خط آهن پس از آن وارد تونل شده و به شیلی می رسد. این پل محل خوبی برای پیاده روی است.

کوه آکونکاگوا

در حالی که به سمت یوسپلتا و پل پونته دل اینکا می روید، خوب است یه کوه نوردی در کوه آکونکاگوا نیز رفته و بلند ترین قله در آمریکای جنوبی و به ارتفاع 6900 متر را فتح کنید. برترین زمان برای صعود به این قله ماه های نوامبر تا مارس است و بعلاوه 75000 هکتار جنگل، اطراف این کوه را فرا گرفته است.

پاراگلایدینگ

تور های زیادی برای پاراگلایدینگ از بالای کوه آند هستند. برای آن ها باید 550 پزو (36 دلار) برای هر نفر پرداخت کنید.

موزه تاریخ و باستان شناسی

این موزه جایی زیبا و شگفت انگیز و مناسب برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ شهر مندوزا و کشور آرژانتین است. تاریخ را دنبال نموده به زمان های دور در شهر مندوزا بروید و مطالبی درباره زلزله ی سال 1861 پیدا کنید.

خیابان پاسئو

این خیابان که به مرکز پیاده ها نیز معروفیت دارد، محل مناسبی برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر است. تنها افراد پیاده اجازه ورود به این خیابان را دارند و جایی فوق العاده برای خرید است. از دست فروشان تماشا یا خرید کنید یا در کافه ای قهوه بنوشید.

قایق سواری روی رود

برای برترین قایق سواری در آرژانتین به رود مندوزا بروید. این قایق سواری کل روز را به خود اختصاص می دهد. به کسانی که در پی ماجراجویی بیشتری هستند، سفر ماه کامل را پیشنهاد می کنیم. در این سفر موارد متعددی برای ماجراجویی وجود دارد.

وییاویسنیو (Villavicencio)

این منطقه که اطرافش را پارک ها و باغچه ها پر نموده اند، مکانی مناسب برای پیاده روی است. در کنار چشمه های آب معدنی طبیعی، جنگل های داروینز پتریفاید (Darwins Petrified)، لاس کاراکولز (Los Caracoles) به همراه نقاشی های روی سنگ و باستانی نیز وجود دارند.

دوچرخه سواری کنید

این ورزش که تقریبا برای همه امکان پذیر است، راهی مناسب برای بازدید از همه قسمت های شهر است. از آن جا که بیشتر روز ها آفتابی است، دوچرخه سواری در دامنه کوه ها و تپه ها بسیار لذت بخش خواهد بود. می توانید با تور همراه شوید تا منطقه ها اطراف را به شما نشان دهند یا تنها دوچرخه ای اجاره نموده و گردش کنید.

مرکز تفریحی سن رافائل (San Rafael) و دره دل آتل (Canon del Atuel)

در مرکز تفریحی سن رافائل که با اتوبوس تنها سه ساعت با شهر فاصله دارد، هر نوع فعالیتی که بخواهید از کوه نوردی و کایاک (قایق سواری با نوعی قایق تک نفره اسکیمویی) گرفته تا پاراگلایدینگ و فعالیت هایی با هیجان بسیار بیشتر پیدا می گردد. حتما از دره دل آتل (Canon del Atuel) که در نزدیکی این مرکز تفریحی واقع شده است، بازدید کنید. در این دره گیاهانی فوق العاده در کنار رود ها و رودخانه ها قرار دارند که منظره های بسیار زیبا و خیره نماینده را به وجود آورده اند. برای سفری مقرون به صرفه می توانید با اتوبوسی محلی به این جا آمده و از اطراف تماشا کنید. یا ناهار خود را نیز همراه آورده گردش کنید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "راهنمای سفر به مندوزا، آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مندوزا، آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید