دوچرخه چرخ مثلثی هم آمد!، چالشی برای فیزیک یا خلاقیت ذهنی نو مخترع دوچرخه مربعی

به گزارش وبلاگ لاوان، به رغم شکل نامتعارف چرخ ها، این دوچرخه عملکردی روان دارد و نسبت به پروژه دوچرخه چرخ مربعی، کارآمدتر به نظر می رسد. برخلاف دوچرخه چرخ مربعی، چرخ های دوچرخه چرخ مثلثی همچون یک دوچرخه معمولی می چرخند...

دوچرخه چرخ مثلثی هم آمد!، چالشی برای فیزیک یا خلاقیت ذهنی نو مخترع دوچرخه مربعی

وبلاگ لاوان - سرگئی گوردیف، مهندس و تولیدنماینده محتوا، پس از موفقیت طرح های پیشین خود مانند دوچرخه ای با چرخ های مربعی، در پروژه خلاقانه جدیدش یک دوچرخه با چرخ های مثلثی معرفی نموده است.

بخش آزمایش سواری با دوچرخه در قسمت پایانی فیلم زیر قابل مشاهده است

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

به رغم شکل نامتعارف چرخ ها، این دوچرخه عملکردی روان دارد و نسبت به پروژه دوچرخه چرخ مربعی، کارآمدتر به نظر می رسد. برخلاف دوچرخه چرخ مربعی، چرخ های دوچرخه چرخ مثلثی همچون یک دوچرخه معمولی می چرخند و دوچرخه سوار با پدال زدن آنها را به گردش درآورده و تعادل روی چرخ ها نیز به خوبی حفظ می گردد.

در ویدئویی که گوردیف در شبکه های اجتماعی خود منتشر نموده است، روند ساخت دوچرخه چرخ مثلثی با طراحی که به وسیله خودش اجرا شده است، نمایش داده می گردد.

اگرچه این طرح مفهومی در ابتدا ممکن است کاربردی به نظر نرسد و انتظار تجربه سواری راحت با آن را نداشته باشید، اما به گفته گوردیف سواری با دوچرخه چرخ مثلثی راحت است.

سامانه تعلیق این دوچرخه برای راحتی حداکثری دوچرخه سوار طراحی شده و با هر شکلی از چرخ امکان سواری نرم همچون دوچرخه های معمولی را فراهم می نماید.

دوچرخه ای با چرخ های مثلثی

سرگئی گوردیف فردی مبتکر است که بر خلق اختراعات عجیب و غریب و در عین حال کاربردی متمرکز است که در درجه نخست دوچرخه ها را شامل می شوند. به وسیله ترکیبی هوشمندانه از انحناهای ظریف در هر سمت چرخ های مثلثی و استفاده از بازوهای مفصل دار با محدودنماینده های داخلی، گوردیف دوچرخه ای را شکل داده است که امکان سواری با حداقل حرکت عمودی برای دوچرخه سوار را فراهم می نماید.

سرگئی گوردیف مجموعه ای از بازوها و غلتک ها را برای هر چرخ مهندسی نموده است که بخش های مرکزی آنها را قادر می سازد به صورت خطی حرکت نمایند. این طرح موجب شکل گیری خطوطی موازی بین غلتک ها و سطح زمین می گردد. چرخ های مثلثی با موفقیت بر محدودیت های شکل خود غلبه نموده و با یاری این طراحی قادر به چرخش شبیه به یک چرخ معمولی هستند.

افزون بر این، دوچرخه چرخ مثلثی برای عبور از زمین های ناهموار نیز مناسب به نظر می رسد و پتانسیل خود برای مانورپذیری را نشان داده است.

منبع: عصر ایران

به "دوچرخه چرخ مثلثی هم آمد!، چالشی برای فیزیک یا خلاقیت ذهنی نو مخترع دوچرخه مربعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه چرخ مثلثی هم آمد!، چالشی برای فیزیک یا خلاقیت ذهنی نو مخترع دوچرخه مربعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید