سوریه در جستجوی سرمربی و چالش زمین بی طرف

به گزارش وبلاگ لاوان، تیم ملی فوتبال سوریه با وجود شگفتی سازی با نبیل معلول در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر در مرحله پایانی این مسابقات شرایط مناسبی ندارد و در پی سرمربی تازه است.

سوریه در جستجوی سرمربی و چالش زمین بی طرف

به گزارش وبلاگ لاوان، قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 هفته گذشته در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار گردید و تیم ملی کشورمان در گروه اول با تیم های کره جنوبی، عراق، سوریه، امارات و لبنان رقیب شد.

سوریه یکی از شگفتی سازان انتخابی جام جهانی

سوریه یکی از شگفتی سازان مرحله دوم انتخابی جام جهانی بود. حریف نه چندان سرشناس ایران در مرحله قبل نشان داد تیمی مرموز و قدرتمند است و از 8 بازی خود 7 برد بدست آورد و تنها یک باخت داشت.

سوریه در گروه A مسابقات بالاتر از چین با 21 امتیاز به اسم صدرنشین گروه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا کرد. شروع تحول در تیم ملی سوریه را می توان به 15 ماه پیش ربط داد. وقتی نبیل معلول سرمربی سرشناس تونسی جانشین برند اشتانگه آلمانی شد که در جام ملت های آسیا 2019 ناکام مانده بود.

انقلاب عظیم سوریه با نبیل معلول

معلول پیش از راهنمایی سوریه، مربیگری الدحیل قطر یکی از قدرتمندترین باشگاه های این کشور را برعهده داشت و کارنامه قابل قبولی از خود در لیگ ستارگان به جای گذاشته بود. او در مدت یک فصل حضورش در الدحیل در 22 بازی پیروز به ثبت 14 برد، 6 تساوی و دو باخت شد.

معلول شروعگر تحول در تیم ملی سوریه شد و آمادگی این تیم را بیش از پیش زیاد کرد تا بتواند برترین نتایج را در دور دوم انتخابی جام جهانی کسب کند. سوریه با راهنمایی معلول در گروه A با تیم های چین، فیلیپین، مالدیو، و گوام همگروه شد.

هر چند قرعه سوریه سخت نبود ولی معلول با بازیکنانی مثل عمر السومه، فراس الخطیب و ابراهیم الما نتایج رضایت بخشی را کسب کرد و در نهایت پیروز شد به اسم یکی از مقتدرین تیم های صدرنشین به مرحله انتهای مقدماتی جام جهانی راه پیدا کرد.

تحریم های بین المللی آمریکا باعث خداحافظی معلول شد

صعود تیم ملی سوریه به مرحله نهایی انتخابی همزمان شد با خداحافظی معمار این پیروزیت های بی نظیر برای تیم ملی این کشور چون معلول سکوتش را شکست و از مسائل اقتصادی فدراسیون سوریه سخن گفت.

معلول به علت تحریم های بین المللی آمریکا علیه سوریه مشکل دریافت دستمزدش را داشت. هر چند فدراسیون سوریه کوشش زیادی می کرد تا دستمزد معلول را پرداخت کند ولی به علت تحریم با مشکل انتقال پول روبرو بود.

معلول با همان مسئله ای روبرو بود که فدراسیون ایران و باشگاه های کشورمان برای انتقال پول به علت تحریم های ظالمانه به مربیان و بازیکنان خارجی روبرو هستند.

در نهایت ماه گذشته بعد از صعود سوریه به مرحله نهایی سرمربی تونسی با انتشار پیامی از طرفداران سوریه خداحافظی کرد تا کارش با تیم به خط انتها برسد.

درگیری جنجالی خربین با معلول و محرومیت مادام العمر

البته به غیر از مسائل اقتصادی، معلول در اواخر مربیگری اش در سوریه با چندین بازیکن کلیدی تیم ملی این کشور درگیری پیدا کرد. بارزترین این بازیکنان عمر خربین مرد سال آسیا 2017 بود.

ستاره سابق الهلال و کنونی الوحده امارات در اردوی تیم ملی با معلول به شدت درگیر شد.

مهاجم سوری بعد از این درگیری یک مصاحبه جنجالی علیه معلول کرد و مدعی شد سرمربی تیم ملی سوریه در تمرینات به بازیکنان فحاشی می نماید و او در صورت حضور معلول در تیم ملی نمی خواهد در اردو باشد.

فدراسیون سوریه بلافاصله بعد از این اظهاراتی جنجالی این بازیکن را مادام العمر از حضور در تیم ملی سوریه محروم کرد.

درگیری معلول با خربین واکنش های زیادی را در رسانه ها داشت. حالا با رفتن معلول شاید این فرصت برای خربین یکی از برترین مهاجمان آسیا بوجود آمده تا به تیم ملی سوریه برگردد و خط حمله این تیم را قبل از بازی اول با ایران تقویت کند.

رفتن معلول فدراسیون سوریه را دچار مشکل نموده و این روزها مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در پی مربی نوی هستند تا بتوانند با برای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برنامه ریزی نمایند.

محرومیت سوریه از میزبانی مقابل ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت شرایط کرونایی در این کشور سوریه را موظف نموده تا ورزشگاهی بی طرف برای میزبانی از ایران و دیگر رقبا انتخاب کند.

این تصمیم AFC به نوعی به نفع تیم ملی کشورمان شد چون نیازی نیست در خاک این کشور بازی نمایند و در یک زمین بی طرف و بدون استرس با سوریه رقابت خواهند کرد.

سوریه رقیبی بدون ادعا مقابل ایران

با نگاه به تاریخ تقابل های تیم ملی کشورمان با سوریه متوجه می شوید این تیم رقیب سرسختی برای ملی پوش کشورمان نبوده و نیست. تا به امروز تیم ملی کشورمان 28 بازی محبت آمیز و رسمی مقابل سوریه انجام داده و تنها در یک بازی مغلوب سوریه شده که به سال 1352 برمی گردد که با نتیجه یک بر صفر شکست خورده است.

ایران در 28 بازی 16 بار به پیروزی رسیده و یک بار شکست خورده و 11 بار به نتیجه تساوی رضایت داده است.

آخرین ملاقات سوریه با ایران به فروردین ماه 1400 برمی گردد که اولین بازی دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی کشورمان بود که با نتیجه 3 بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به انتها رسید البته سوریه در این بازی با تیم دوم خود به تهران آمده بود.

باید دید سوریه می تواند انقلاب نبیل معلول را با مربی نو ادامه دهد و شگفتی سازی کند یا طبق تاریخ حرفی برای گفتن مقابل ایران نخواهد داشت.

ملاقات اول شاگردان اسکوچیچ در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 مقابل سوریه در تاریخ 11 شهریور برگزار می گردد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "سوریه در جستجوی سرمربی و چالش زمین بی طرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه در جستجوی سرمربی و چالش زمین بی طرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید