صید فانوس ماهیان سالانه 1.2 میلیون تن است

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار تن فانوس ماهیان در اقیانوس هند و دریای عمان صید می شود که سهم صیادان کشورمان 400 هزار تن است.

صید فانوس ماهیان سالانه 1.2 میلیون تن است

به گزارش وبلاگ لاوان از بوشهر، محمود حجتی عصر امروز در آئین به آب اندازی 2 شناور صیادی در مجتمع کشتی سازی محلاتی بوشهر، با بیان اینکه کشورمان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه خرما دارای ظرفیت های بسیار بالایی است، گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن خرما در کشور تولید می شود که سهم استان بوشهر در این عرصه بیش از 175 هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد محصولات خرما صادر می شود، شرح داد: سالانه 200 هزار تن از خرمای تولیدی کشورمان به خارج از کشور صادر می شود که باید در افزایش صادرات و تقویت صادرکنندگان خرما برنامه ریزی شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش تقویت صنایع بسته بندی خرما اضافه کرد: برای افزایش فرآوری خرما صنایع بسته بندی باید توسعه یابد که توسعه صنایع فرآوری خرما نقش تأثیرگذاری در افزایش ارزش اضافه کرده این محصول دارد.

حجتی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری جایگاه مهمی در کشور دارد، اضافه کرد: استان بوشهر در پرورش میگو در کشور پیشتاز است به گونه ای که سهم قابل توجهی از این آبزی پروری به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار تن فانوس ماهیان در اقیانوس هند و دریای عمان صید می شود، اضافه کرد: سهم صیادان کشورمان از صید اینگونه ماهیان 400 هزار تن است.

در این آیین مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امروز 2 شناور صادی که در کشتی سازی محلاتی بوشهر ساخته شده است به آب اندازی شد.

حسین بهمن یاری اضافه کرد: برای ساخت این شناور 85 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

آ

منبع: تسنیم

به "صید فانوس ماهیان سالانه 1.2 میلیون تن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صید فانوس ماهیان سالانه 1.2 میلیون تن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید