طراحی داخلی رستوران سنتی برای افزایش مشتریان

به گزارش وبلاگ لاوان، طراحی داخلی رستوران سنتی از جمله موضوعاتی است که بسکمک از افراد فکر می کنند با گذاشتن یک تخت، حوضچه آب در وسط و پخش کردن یک آهنگ سنتی تمام می شود. این ها چیزهایی هستند که در رستوران های سنتی بسکمک دیده می شوند، اما آیا تمام ماجرا همین است؟ مسلما خیر. در ادامه این مقاله قصد داریم تا طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی را برای شما با تمام جزئیات توضیح دهیم و به شما کمک کنیم تا اگر در این زمینه نیاز به همفکری و مشورت دارید، بتوانید از توصیه های ما نهایت استفاده را ببرید.

طراحی داخلی رستوران سنتی برای افزایش مشتریان

مولفه های مهم در طراحی داخلی رستوران سنتی

در این قسمت ابتدا سعی می کنیم تا به نکات و مولفه های مهمی که در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی به آن ها نیاز داریم بپردازیم تا بتوانید به سادگی طراحی نمای داخلی سفره خانه سنتی را درک کنید. زمانی که بدانیم چه مولفه ها و فاکتورهایی می توانند به ما در این فرایند کمک کنند، می توانیم هرچه بهتر و ساده تر به تزئین دکوراسیون داخلی این فضاها بپردازیم.

نورپردازی

اولین و مهم ترین مولفه در طراحی داخلی رستوران سنتی مربوط به نورپردازی آن می شود. نورپردازی در یک رستوران سنتی معمولا بر خلاف رستوران های معمولی است. در واقع اگر به این موضوع توجه کرده باشید، متوجه می شوید که اندازه نور ورودی از پنجره ها و درب ها به قسمت های داخلی رستوران بسیار کمتر از چیزی است که در رستوران های مدرن می بینید. در واقع با کم شدن نور در این فضاها، می توانید احساس راحتی و آرامش بیشتری را داشته باشید که با فضای سنتی هماهنگی و همخوانی بیشتری دارد.

پنجره ها

مورد بعدی در خصوص مدل پنجره ها و همچنین شیشه هایی است که در این پنجره ها استفاده می شود. معمولا پنجره های یک رستوران سنتی دارای حالتی دایره وار بوده و کمتر رستورانی را در این سبک می بینید که پنجره های مربعی شکل داشته باشد. پنجره های بدون زاویه و دایره ای یا بیضی شکل در واقع نماد یک فضای سنتی هستند و نباید آن ها را از قلم بیاندازید.

مورد بعدی در خصوص رنگ شیشه هایی است که در این پنجره ها استفاده می شود. رنگ شیشه های استفاده شده در پنجره ها برای طراحی داخلی رستوران سنتی، معمولا شامل چندین رنگ مختلف می شود و تقریبا پدیده نادری است که از شیشه های معمولی برای چنین فضاهایی استفاده شود. رنگ های این شیشه غالبا زرد، سبز، قرمز و آبی رنگ است.

هارمونی رنگ های داخلی

در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی باید به رنگ دیوارهای داخلی نیز توجه کنید. کدام رستوران سنتی را دیده اید که دیوارهایش طوسی و یا سفید و بنفش باشد؟ آیا تا به حال رستوران سنتی با دیوارهای سفید و مشکی دیده اید؟ مسلما خیر. رنگ غالب در طراحی داخلی رستوران سنتی معمولا شامل کرم، قهوه ای، شیری و اندکی سفید می شود. رنگ های گفته شده همگی در طیف های گسترده خود استفاده می شوند. به نوعی که ممکن است از رنگ قهوه ای مورد نظر ما حداقل 3 طیف رنگی مختلف ایجاد شود.

میز و جایگاه ها

مورد بعدی که در تزئین دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باید در نظر گرفته شود، مرتبط با میز و جایگاه ها می شود. میز و جایگاه های استفاده شده در این فضا باید دارای جنبه سنتی و رنگی متناسب با کل فضا باشند. معمولا به دو شکل می توان میز و جایگاه های این مدل از رستوران ها را خریداری کرد.

در مدل اول از تخت های چوبی بزرگی استفاده می شود که هر کدام از ان ها می توانند به سادگی و به راحتی گنجایش و ظرفیت 10 نفر را نیز داشته باشند. در مدل دوم که صاحب رستوران ترجیح می دهد تا تلفیقی از ظاهر مدرن و سنتی را داشته باشد، از میز و جایگاه های چوبی استفاده می کنند. این میز و جایگاه ها باز هم دارای سبک و ظاهر سنتی هستند و سبب می شوند تا دکوراسیون این فضای داخلی همچنان حفظ شود. رنگ تخت هاف تشک های قرار گرفته بر روی تخت ها، میز و جایگاه ها و…همگی با فضای داخلی هماهنگ بوده و معمولا قهوه ای کمرنگ یا پر رنگ هستند.

تابلوهای دیواری

مورد بعدی طراحی دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی، مربوط به تابلوهای دیواری می شود. نکته مهمی در این قسمت وجود دارد. این نکته مهم در این خصوص است که اگر توجه داشته باشید، تابلوهای دیواری در همان نگاه اول سبب جلب نظر شما می شوند، بنابراین اگر تابلوهای درستی را انتخاب نکنید، ممکن است بر روی نظر مشتریان شما تاثیر منفی بگذارد و همین موضوع سبب شود تا آن ها رستوران شما را به عنوان مکان مناسبی برای غذا خوردن انتخاب نکنند.

انتخاب تصویر تابلوها در کنار رنگ آن ها است که اهمیت پیدا می کند. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نیازی نیست تا حتما تابلوهای شما نیز قهوه ای یا کرم رنگ باشند، بلکه حتی بهتر است در این مورد کمی تضاد رنگی نیز ایجاد کنید. یک رنگ بودن کل فضا سبب خستگی چشم بیننده می شود و می تواند تاثیر معکوسی را از خودش برجای بگذارد.

شکل تابلوها معمولا از اشکال سنتی که شامل دختران قجری، نقش های باستانی همچون نقش هایی که در کتابه ای بوستان، گلستان و یا حتی شاهنامه می بینید و…تشکیل شده اند.

تزئینات کلی

مورد بعدی که اهمیت بسیار زیادی در طراحی داخلی رستوران سنتی دارد، مربوط به تزئینات و دکوراسیونی می شود که در این فضا استفاده می کنید. از قلم نیاندازید که در یک رستوران سنتی معمولا جزئیات و تزئیات بسیار زیادی وجود دارد. همین موضوع سبب می شود که محیط دور و اطراف شما شلوغ تر به نظر برسد.

کافی است در یک لحظه خودتان را در یک رستوران سنتی پر از جزئیات و شلوغ و در لحظه بعد در یک رستوران مدرن خلوت تصور کنید. در کدام یک از این دو رستوران حس بهتری دارید؟ پاسخ واضح است. در یک رستوران سنتی حس آرامش و راحتی بیشتری داشته و کمتر معذب خواهید بود.

با این وجود سعی نکنید که راه نفس کشیدن هم برای مشتریان نگذارید، بهتر است تزئیناتی که انتخاب می کنید در حد و اندازه معقول و مناسب باشند و در عین حال نیز با دیگر اجزای دکور رستوران شما دارای همخوانی مناسبی باشند.

حوضچه های آب

بخش بعدی که در سفره خانه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باید در نظر گرفت، مربوط به حوضچه ها و فواره های آب است که در میان رستوران قرار می گیرند. این حوضچه ها و صدای فواره های آبی که دارند می تواند بسیار مجذوب کننده و دلنشین باشد و حس آرامش بیشتری را به مخاطب هدیه کند، زیرا چنین فضایی می تواند تا حدودی یادآور طبیعت باشد.

موسیقی

پش موسیقی سنتی یکی از ارکان اصلی سفره خانه ها و رستوران های سنتی است و در طراحی داخلی رستوران سنتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

این موضوع سبب می شود تا شما نیز به عنوان فردی که قرار است یک رستوران سنتی را اداره کنید، به این موضوع توجه کافی و لازم را داشته باشید. از قلم نیاندازید که موسیقی می تواند بر روی حس و حال افراد و همچنین اندازه اشتهای آن ها برای غذا خوردن، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. تمامی این موارد سبب می شوند تا شما به عنوان یک مدیر رستوران، سعی کنید تا موسیقی که انتخاب می کنید را بسیار با دقت در نظر داشته باشید.

موارد نامرتبط

یکی از مواردی که معمولا در طراحی داخلی رستوران سنتی در نظر گرفته نمی شود، توجه کردن به جزئیاتی است که ظاهرا با فضا و دکوراسیون داخلی رستوران نامرتبط هستند؛ اما در حقیقت می توان گفت که حسن ختام کار دکوراسیون شما را شامل می شوند. این موارد می توانند مربوط به میز رسپشن یا همان میز مدیریت و صندوق رستوران، نحوه طراحی منو رستوران و همچنین دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی رستوران باشد. در صورتی که می خواهید به عنوان یک رستوران نمونه و تک در سطح منطقه خودتان شناخته شوید که صفر تا صدش به شکل سنتی طراحی و دکور شده است، بهتر است به این موارد نیز توجه داشته باشید.

جمع بندی

تمامی مطالب بیان شده در خصوص طراحی داخلی رستوران سنتی برای آن هستند که بتوانید یک فضای دلنشین، آرام و در عین حال راحتی را برای مشتریان خودتان فراهم کنید تا آن ها بتوانند در بهترین شرایط به صرف ناهار و یا شام خود بپردازند. یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص طراحی داخلی رستوران سنتی ایرانی وجود دارد، این است که این مدل از رستوران ها باید بتوانند اشتهای مشتریان را باز کنند.

تمام نکاتی که مطرح شدند نیز پیرامون همین موضوع یعنی طراحی داخلی سفره خانه سنتی هستند. ایجاد راحتی و حس ریلکسیشن در مشتریان سبب می شود تا آن ها بتوانند هرچه ساده تر و راحت تر به خوردن غذای خودشان بپردازند و حس هایی همچون اضافه وزن گرفتن، بی کلاس بودن و…را تجربه نکنند. بنابراین اگر شما هم یک رستوران سنتی دارید، بهتر است این موارد را در نظر بگیرید و سعی کنید تا تمامی نکات گفته شده را رعایت کنید. با این کار می توانید هر روز شاهد افزایش مشتریان خود نیز باشید.

منبع: اتاق

به "طراحی داخلی رستوران سنتی برای افزایش مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی رستوران سنتی برای افزایش مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید