طرز تهیه خامه کیک قنادی

به گزارش وبلاگ لاوان، اگر برای آماده سازی یک کیک خوش مز تصمیم به خرید خامه آماده ندارید، توصیه می گردد این طرز تهیه خامه کیک خانگی را دنبال کنید. خامه خانگی می تواند بافت فوق العاده پف دار و نرمی داشته باشد و طعمی شبیه به طعم بستنی وانیلی را برای شما تداعی کند.

طرز تهیه خامه کیک قنادی

در این طرز تهیه خامه فرم گرفته یا خامه خانگی، هیچ ماده نگه دارنده یا مواد افزودنی خاصی استفاده نمی گردد؛ بنابراین برترین و سالم ترین تاپینگ برای دسرها و نوشیدنی های گرم محسوب می گردد که به راحتی با خامه صبحانه، تخم مرغ و کره، متناسب با سلیقه شما قابل آماده سازی ست.

در این مطلب 3 روش برای طرز تهیه خامه کیک ارائه می گردد که می توانید با استفاده از هر 3 روش با صرف تنها 10 دقیقه، یک خامه فرم گرفته خانگی درست کنید. شما به راحتی می توانید این خامه را در منزل، درست و برای تزئین انواع دسر، کیک یا نوشیدنی از آن بهره ببرید.

طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه

برترین راه چاره برای تزیین کیک خانگی شما، استفاده از خامه خانگی ست که شما می توانید تنها با صرف 10 دقیقه یک خامه باکیفیت با خامه صبحانه آماده کنید. در این روش آماده سازی خامه کیک، می توانید با استفاده از خامه صبحانه، خامه ای سبک و پف دار آماده کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه خامه کیک

  • خامه صبحانه پرچرب 1 پیمانه
  • شکر یا عسل 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه قنادی سبک در 10 دقیقه

  1. برای گرفتن نتیجه سریع تر در آماده سازی خامه، کاسه مخلوط کن، ظرف پیرکس یا کاسه استیل ضد زنگی که قصد دارید خامه صبحانه را در آن درست کنید، در فریزر قرار دهید تا حداقل به مدت 15 دقیقه یا یک شب خنک گردد.
  2. برای تهیه خامه کیک، خامه سرد، عسل یا شکر و عصاره وانیل را در کاسه مورد نظر قرار دهید و به یاری مخلوط کن با هم ترکیب کنید. ابتدا مواد را با سرعت کم و به تدریج با سرعت میانه با هم مخلوط کنید.
  3. به مخلوط کردن مواد ادامه دهید تا زمانی که حجم خامه تقریبا دو برابر گردد. ممکن است فرم گرفتن خامه کمی زمان بر باشد، اما پس از گذشت 10 دقیقه، خامه آغاز به پف کردن خواهد نمود.

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ و شکر

اگر برای آماده سازی خامه خانگی نمی خواهید از خامه صبحانه بهره ببرید، می توانید سفید تخم مرغ را جایگزین آن کنید. بااین حال توجه داشته باشید که این روش آماده سازی خامه کیک زمان بیشتری لازم دارد و در حدود 20 دقیقه باید فعالیت خود را ادامه دهید.

مواد لازم برای آماده سازی خامه کیک با سفیده تخم مرغ

  • تخم مرغ 3 عدد
  • عصاره وانیل ¼ قاشق چای خوری
  • شکر ¼ پیمانه

طرز تهیه خامه کیک پف دار و سبک

  1. در این دستور تهیه خامه، یک قابلمه پر از آب را روی اجاق گاز قرار می دهید تا به جوش آید.
  2. در حین به جوش آمدن آب، تخم مرغ ها را پوست بکنید و پس از آن، سفیده و زرده را از یکدیگر جدا کنید. سفیده را در ظرف دیگر بریزید و آب جوش و شکر را به آن اضافه کنید.
  3. پس از مخلوط کردن مواد، ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 5 دقیقه به خوبی آن را هم بزنید.
  4. با گذشت 5 دقیقه، مواد را از روی حرارت بردارید و درون کاسه هم زن قرار دهید. سپس با صرف 5 دقیقه و با سرعت میانه، مواد را مجدد مخلوط کنید تا به خوبی پفکی گردد و بافتی سفت پیدا کند.
  5. اگر از مقدار حجم و سفتی خامه راضی هستید، سرعت هم زن را کم و وانیل را به آن اضافه کنید و سپس با سرعت کم به مخلوط کردن مواد ادامه دهید تا خامه کیک آماده گردد.
منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه خامه کیک قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید