طرز تهیه کادین بودو کوفته ؛ غذای سنتی و خوشمزه ترکیه

به گزارش وبلاگ لاوان، کادین بودو کوفته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ترکیه ای است که به علت طعم فوق العاده آن هواداران زیادی دارد و با روشی آسان و سریع درست می گردد.

طرز تهیه کادین بودو کوفته ؛ غذای سنتی و خوشمزه ترکیه

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ نموده گوساله500 گرم

برنج3 قاشق غذاخوری

پیاز1 عدد

تخم مرغ1 عدد

سیر1 حبه

جعفری به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد لازم برای روی کوفته ها

تخم مرغ 3 عدد

آرد به میزان لازم

طرز تهیه کادین بودو کوفته

مرحله اول

برای تهیه کادین بودو کوفته خوشمزه ابتدا برنج را در یک قابلمه بریزید و روی آن آب بگیرید و با کمی نمک و روغن روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد گردد.

مرحله دوم

سپس پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه میزانی روغن بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید تا روغن داغ گردد، سپس پیازها را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم

بعد از آن سیر را با رنده ریز، رنده کنید و به پیازها اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و عطر سیر آزاد گردد مراقب باشید که پیاز و سیر نسوزند.

مرحله چهارم

سپس نصف میزان گوشت چرخ نموده را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آن عوض گردد و آب گوشت کشیده گردد، بعد از روی حرارت بردارید و در یک ظرف دیگر بریزید و بگذارید تا سرد گردد.

مرحله پنجم

بعد میزانی جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج گردد و سپس ریز خرد و ساطوری کنید، به دلخواه خودتان می توانید از سبزی های دیگر هم بهره ببرید.

مرحله ششم

سپس گوشت چرخ نموده تفت داده شده که سرد شده است و گوشت چرخ نموده خام را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد تخم مرغ را به آن ها اضافه کنید و ورز دهید.

مرحله هفتم

سپس برنج پخته شده و جعفری خرد شده را هم به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، بعد نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید و ورز دهید.

مرحله هشتم

بعد روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب گردد و مخلوط استراحت کند تا بعد از آن راحت تر بتوانید به مواد شکل دهید.

مرحله نهم

سپس میزانی از مواد را بردارید و کمی ورز دهید و با دست به میزان دلخواه فرم دهید، خیلی ضخیم نباشد تا داخل کوفته خوب بپزد و خیلی هم نازک نباشد چون زود میسوزد.

مرحله دهم

بعد برای روی کوفته ها در یک ظرف آرد بریزید و در ظرف دیگر تخم مرغ را بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج گردد، سپس کوفته ها را ابتدا در آرد بغلتانید و بعد در تخم مرغ بزنید.

مرحله یازدهم

سپس در یک تابه میزانی روغن بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید تا داغ گردد و بعد کوفته ها را در روغن سرخ کنید و بعد از آن برگردانید تا همه قسمت های آن خوب سرخ گردد. در آخر کادین بودو کوفته ها را در ظرف مناسب بکشید و همراه با سالاد، ترشی و زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه کادین بودو کوفته ؛ غذای سنتی و خوشمزه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کادین بودو کوفته ؛ غذای سنتی و خوشمزه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید