غرغره کردن با پراکسید هیدروژن

به گزارش وبلاگ لاوان، هیدروژن پراکسید به علت خواص ضد میکروبی آن ها، اغلب یک جزء در دهان شویه ها و محصولات سفید کننده ی دندان می باشند. متن زیر در رابطه با مزایای غرغره کردن با دهان شویه های هیدروژن پراکسید می باشد.

غرغره کردن با پراکسید هیدروژن

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

هیدروژن پراکسید به دلیل خواص ضد میکروبی آن ها، اغلب یک جزء در دهان شویه ها و محصولات سفید نماینده ی دندان می باشند. متن زیر در رابطه با مزایای غرغره کردن با دهان شویه های هیدروژن پراکسید می باشد.

هیدروژن پراکسید یک ترکیب بوده که در دو اتم هیدروژن و دو اتم اکسیژن تشکیل شده است. این ترکیب اغلب به اسم عامل سفید نماینده و عامل تمیز نماینده مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر معمولا در محصولات سفید نماینده های دندان و شوینده های دهان استفاده می شود. از آن جا که هیدروژن پراکسید می تواند در فرم متمرکز خود بسیار سوزش آور و فرار می باشد، FDA استفاده از هیدروژن پراکسید 3 درصد را به اسم دهان شویه مورد تایید قرار داده است. هیدروژن پراکسید با درجه ی دارویی 3 درصد به آسانی در داروخانه ها موجود می باشد. از آن جا که ساختمان این ترکیب به گونه ای است که هنگام قرار گرفتن در معرض نور به سرعت تجزیه می شوند، بنابراین در بطری های قهوه ای تیره که قرار گرفتن در معرض نور را به حداقل می رساند، به فروش می رسد.

هیدروژن پراکسید به اسم دهان شویه

اگر شما قاصد استفاده از دهان شویه ی هیدروژن پراکسید را دارید، مطمئن شوید که قبل از استفاده درجه ی دارویی آن را تا 3 درصد رقیق نموده باشید. افزودن آب ضروری می باشد، چون هیدروژن پراکسید یک اسید است و در صورت استفاده ی مستقیم از این محلول، ممکن است حالت سوزش در دهان شما ایجاد شود. هنگامی که این محلول را رقیق کردید، در اطراف دهان خود صدای فش فش را خواهید شنید، به طوری که در تماس با دندان و لثه های شما این صدا ایجاد می شود. در هنگام غرغره کردن، سر خود را به سمت عقب بگیرید. مراقب باشید که بازدم خود را با دهان باز نگه داریم. این کار را برای حدود 10 دقیقه انجام دهید.

بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند باعث خجالت بسیاری از افراد شود. دلیل ایجاد بوی بد دهان، التهاب لوزه، گلو درد و یا عفونت لثه می باشد. خشکی دهان هم یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی بد می باشد. از آن جا که عدم رعایت بهداشت می تواند باعث ایجاد مسائل لثه و عفونت شود، باید از مسواک و دهان شویه های ضد باکتری قبل از خواب بهره ببرید. این کار باعث جلوگیری از عمل باکتری های قوی شده، هنگامی که این باکتری ها آغاز به انجام کار بر روی بقایای غذایی که ممکن است لای دندان های شما به جای مانده باشد، می نمایند. باکتری ها هنگامی که اکسیژن وجود ندارد، بر روی غذاهای فاسد رشد می نمایند و این امر باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

چه کاری می توانید انجام دهید: اگر از بوی بد دهان رنج می برید، بعد از مسواک زدن در شب با هیدروژن پراکسید رقیق دهان خود را غرغره کنید. شما می توانید یک قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید را به یک فنجان آب برای استفاده از آن به اسم دهان شویه اضافه کنید. این کار قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

گلو درد

گلو درد می تواند به دلیل سرما خوردگی، آنفولانزا یا عفونت گلو ایجاد می شود. علاوه بر عفونت ویروسی یا باکتریایی، گلو درد هم می تواند به واسطه ی بیماری رفلکس اسیدی که یک بیماری جریان برگشتی از معده به مری می باشد، ایجاد شود.

چه کاری می توانید انجام دهید: اگر مبتلا به گلو درد شده اید، باید هیدروژن پراکسید را با لیسترین ترکیب نموده و مانند دهان شویه از آن بهره ببرید. اگر آن را قبل از غذا بهره ببرید، ممکن است طعم غذا در دهان شما بد باشد، پس می توانید دهان شویه ی دیگر را بعد از اتمام غرغره با آب اکسیژنه ی رقیق بهره ببرید. اگر شما طعم این دهان شویه را دوست ندارید، می توانید آن را با آب ولرم غرغره کنید. فقط باید کمی نمک به آب ولرم اضافه کنید و برای مدت 10 دقیقه غرغره کنید. این کار قطعا به شما یاری خواهد نمود.

سفید کردن دندان

تغییر رنگ دندان می تواند به واسطه طیف گسترده ای از دلایل ایجاد شده باشد. شایع ترین دلیل این موضوع بهداشت ضعیف دهان و دندان می باشد. مصرف دخانیات و مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی هم می تواند لکه ها یا زردی دندان را توسعه دهد.

چه کاری می توانید انجام دهید: رویای داشتن دندان های سفید و مروارید وار دور از دسترس نیست، فقط باید به خودتان یاداوری کنید که از دهان شویه ی هیدروژن پراکسید بهره ببرید. یک قاشق غذا خوری هیدروژن پراکسید را در یک فنجان ریخته و آن را برای مدت یک دقیقه در دهان خود حرکت دهید. با توجه به واکنش هایی که بین هیدروژن پراکسید و بقایای غذایی ایجاد می شود، حباب فراوری می شود. این کار یک روش بسیار خوب برای از بین بردن میکروب هایی است که به لثه و دندان شما حمله نموده اند. مطمئنا بعد از مدتی متوجه تفاوت رنگ دندان های خود خواهید شد.

توجه: اگر چه هیدروژن پراکسید می تواند به سفید شدن دندان شما یاری کند، اما شما هرگز نباید این محلول را به خاطر سرعت بخشیدن به سفید شدن دندان هایتان بیش از حد بهره ببرید. این محلول هرگز نباید بلعیده شود. چون باعث آسیب رساندن به مینای دندان شما شده و آن ها را بیش از حد حساس خواهد نمود.

غرغره کردن با هیدروژن پراکسید قطعا یک راه ساده و مقرون به صرفه به منظور بهبود بهداشت دهان و دندان می باشد. از آن جا که میکروب های می توانند به آسانی در مسواک های شما یافت شود، می توانید مسواک خود را در محلول هیدروژن پراکسید رقیق برای مدت چند دقیقه غوطه ور کنید. این کار باعث از بین بردن میکروب هایی که ممکن است به سطح مسواک شما چسپیده باشد، می شود.

منبع: راسخون

به "غرغره کردن با پراکسید هیدروژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرغره کردن با پراکسید هیدروژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید