معاون رئیس جمهور ترکیه: زیربار هیچ تهدیدی نمی رویم

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از تی.آر.تی، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به تحولات جاری در شمال سوریه، گفت که کشورش هیچ تهدیدی را نخواهد پذیرفت.

معاون رئیس جمهور ترکیه: زیربار هیچ تهدیدی نمی رویم

فواد اوکتای که در مراسم شروع سال تحصیلی 2019-2020 در دانشگاه غازی آنکارا سخنرانی داشت، همچنین با تاکید بر اینکه 370 هزار پناهجو از ترکیه به طور داوطلبانه به مناطق امن در عفرین بازگشته اند، اضافه کرد: اکنون نوبت به تشکیل منطقه امن در شرق فرات رسیده است.

معاون اردوغان در عین حال در سخنان خود هشدار داد که کشورش حدود گروه هایی را که او تروریستی نامید، مشخص نموده و امکان بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری را نیز فراهم خواهد نمود.

اوکتای همچنین با اشاره به جامعه بین المللی، اضافه کرد: ترکیه کشوری نیست که زیر بار تهدید برود. اگر موضوع امنیت ترکیه مطرح باشد، ترکیه مسیرش را مشخص می نماید و تحت هیچ شرایطی اجازه تشکیل دولت ترور در مرزهایش را هرگز نخواهد داد.

لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته بیان کرد آنکارا عملیات هوایی و زمینی در شرق فرات در سوریه را اجرایی خواهد نمود و این اقدام به زودی شروع خواهد شد.

در همین حال کاخ سفید در بیانیه ای بیان کرد که نیروهای آمریکایی هرگز از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهند کرد و در آن مشارکت نیز نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معاون رئیس جمهور ترکیه: زیربار هیچ تهدیدی نمی رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهور ترکیه: زیربار هیچ تهدیدی نمی رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید