نکات طلایی قبل از آغاز بازسازی ساختمان

به گزارش وبلاگ لاوان، بطور کلی بازسازی ساختمان، شامل 2 نوع بازسازی می گردد که در این بین میتوان به بازسازی کلی خانه و بازسازی جزئی اشاره نمود. بازسازی کامل شامل تخریب کامل منزل و ساخت دوباره میگردد که هزینه بسیار زیادی نیز دارد و نیاز به نیروی کار بسیار زیاد و زمان طولانی میگردد.

نکات طلایی قبل از آغاز بازسازی ساختمان

اما در مقابل بازسازی جزئی و یا داخلی نیز میتواند تغییرات مدنظر شما را اجرا و از نتیجه نهایی خانه خود لذت ببرید. هزینه کمتر، مدت زمان کوتاه (حدودا 1 ماه) و بعلاوه نیروی انسانی کمتر، از مزایای بازسازی جزئی و تغییر طراحی داخلی منزل می باشد. درصورت احتیاج به تغییر طراحی فضای خارجی منزل نیز می توانید این کار را بدون تخریب و یا بازطراحی انجام دهید.

نکات حیاتی قبل از بازسازی ساختمان

برای سهولت در انتخاب خود بهتر است حتما با مشاوران و متخصصان امر بازسازی ساختمان و منزل نیز مشورت کنید تا با آنالیز پروژه بازسازی منزل شما بتوانند برترین هدایت را برای شما داشته باشند و شمارا به نتیجه دلخواهتان در سریعترین زمان ممکن برسانند. بعضی از شرکت ها نیز دارای قابلیت مشاوره رایگان بازسازی ساختمان هستند.

قبل از آغاز یک پروژه نوسازی ساختمان ضروری است چندین نکته را درنظر داشته باشید و حتما این نکات طلایی را آنالیز کنید که در ادامه راه دچار مشکل و یا وقفه طولانی مدت نشوید.

1- هدف از بازسازی خانه را معین کنید

قبل از بازسازی باید تمام اهداف خود را معین و به متخصص انتقال دهید، بطور مثال: یکی شدن توالت و حمام، اضافه کردن یک اتاق خواب به فضای آشپزخانه یا پذیرایی و …

پس از معین شدن اهداف، شما و شرکت سازنده، همگی به نتیجه کار واقف هستید و حتی اگر طرح موردانتظارتان را بصورت سه بعدی بتوانند برای شما روی تصویر بیاورند، همگی شما به یک نتیجه مطلق رسیده و انتظاری جز آن نیز ندارید.

پس سعی کنید با شرکت هایی قرارداد خود را ببندید که قبل از آغاز و اجرای کار بتوانند یک نمونه سه بعدی از منزل شما و یا مکان موردانتظار برای بازسازی شما طراحی نمایند.

2- بودجه نوسازی

حتما یک بودجه معین برای پروژه بازسازی ساختمان خود داشته باشید و همه فاکتورها را نسبت به بودجه خود آنالیز کنید.

اگر بودجه کمی داشته باشید قطعا برای بازسازی کامل منزل یا اپارتمان خود به مشکل برمیخورید ولی با همان بودجه کم میتوانید هزینه بازسازی داخلی منزل خود را تقبل نموده و همان تغییرات چشم گیر را با رقمی بسیار کمتر مشاهده کنید.

3- مشورت و سپردن کار به یک شرکت متخصص

مشاوره متخصصان بازسازی خانه میتواند هدایت بسیار زیادی به شما در امر بازسازی منزلتان بکند و سپردن کار به کاردان این امر میتواند باعث آسایش بیشتر شما گردد تا با خیالی راحت کار را به کارشناسان این امر بسپارید و از نتیجه کار لذت ببرید.

درصورتی که خود قصد بازسازی منزل را دارید، کار کمی سخت خواهد شد و باید تمام تامین نماینده ها، نصاب ها و فروشندگان بخش های مختلف را یافته و در زمان لازم و موقعیت مناسب لوازم را بدست نصاب و یا متخصص استخدام شده برسانید.

4- انتخاب طرح و ایده برای بازسازی خانه

حتما مدل های مختلف را دیدن کنید و سعی کنید تصمیم نهایی شما طرحی تازه و سبکی نوین باشد، که تا سالیان سال احتیاجی به طراحی مجدد نداشته باشد.

وقت بگذارید، حضوری بروید و تا میتوانید راجع به سبک ها و طرح های تازه بازسازی منزل اطلاعات مفید کسب کنید.

5- تعویض زیرسازی

هر پروژه بازسازی احتیاج به تعویض امکانات منزل دارد، زیرا درصورت نگهداری لوله کشی قدیمی و یا سیم برق های قدیمی (با اینکه هزینه چندانی نسبت به هزینه کل ندارند) ممکن است پس از مدتی، دچار فرسودگی شوند و برای رفع مشکل احتیاج به تخریب دوباره کف (برای تعمیر لوله کشی) و یا تخریب دیوار (برای آنالیز سیم کشی های خانه) و …. شوید.

پس یکی از نکاتی که باید آن را حتما قبل از آغاز در نظر داشته باشید تعویض تمام لوله ها و سیم کشی ها، تاسیسات، لوله های فاضلاب و … است.

6- انتخاب کف برای منزل

پس از مراحل قبل نوبت به پوشش کف رسیده و باید طبق طراحی ها و سبک تازه بازسازی منزل خود کف مناسب را انتخاب کنید و بازهم همانطورکه قبلا گفتیم در مدل های سه بعدی طراحی نهایی منزل خود، حتما نوع کف را نیز مشاهده و تصمیم گیری کنید.

در استفاده از مصالح نیز باید از شرکت تحت قرارداد خود اطمینان حاصل فرمائید که از برترین مصالح استفاده نموده و کار خود را تضمین نمایند. یکی از برترین شرکت هایی که این امر را بصورت عالی پیاده سازی نموده و هر پروژه با رضایت کامل طرفین به اتمام رسانده پرهام دکور در تهرانپارس است.

7- انتخاب تم رنگی خانه

رنگ موردنظر هر اتاق را معین کنید و سعی کنید نوع رنگ ها و یا کاغذدیواری ها با یکدیگر متناسب باشند.در تازهترین بازسازی های خانه در ایران علاوه بر رنگ سفید و یا روشن که همواره پیوند جدانشدنی با خانه ایرانیان داشت، از رنگ هایی مانند آبی، قرمز، طوسی و … نیز استفاده می گردد.

برای پوشش بعضی از دیوار هایتان نیز بجای رنگ یا کاغذ دیواری میتوانید از گزینه های دیگر مانند سنگ دکوراتیو (فضای بین کابینت های بالا و پایین)، شیشه تزئینی، تایل آلومینیومی، کناف دیواری، پنل های دکوراتیو سه بعدی و بعلاوه پوستر سه بعدی نیز بهره ببرید.

8- بازسازی توالت و حمام

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در این زمینه ساخت یک سرویس بهداشتی فرنگی است که باعث رفع شدن مسائل زیادی برای بعضی از افراد میگردد و آسایش بیشتر را در منزل شما به این افراد القا میکند.

سرویس فرنگی درصورت کمبود جا میتواند در حمام جاسازی گردد و مزاحمتی برای فضای سرویس بهداشتی ایرانی شما نداشته باشد.

عایق بندی کف و دیوار سرویس بهداشتی باید با بالاترین دقت و کیفیت انجام گردد تا پس از گذشت مدتی دچار نشت آب به کف منزل نگردد، زیرا حمام و توالت دارای بیشترین مقدار نگهداری آب روی کف خود هستند. از این رو باید از برترین جنس کف برای این 2 مکان استفاده گردد.

9- نکات مورداحتیاج برای آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه را جدی بگیرید و حتما در دسته بندی اولویت های خود قرار دهید. قلب خانه آشپزخانه است و تمام رگ های درونی خانه از آنجا نشئت میگیرند. از آنجایی که خانم ها بیشتر از آقایان در این فضا حضور دارند، باید فضا بصورتی باشد که دارای نشاط و دلچسبی همیشگی باشد. البته با طراحی های تازه و دیزاین های آشپزخانه های تازه، این مشکل حل شده و فضایی کاملا دل انگیز و با انرژی مثبت در دل آشپزخانه شما تشکیل مگردد.

بعضا با وجود کمبود جا در منازل نیز میتوان با جزیره کردن آشپزخانه و اتصال آن به فضای پذیرایی، این مشکل را نیز حل کرد.

برای آشپزخانه خود میتوانید موارد نیز را حتما درنظر بگیرید:

  • تخریب آرک و رابیتس کاری ها
  • تخریب دیوارهای آشپزخانه و پرنور کردن فضای آن
  • تعویض کابینت ها
  • جابجایی یا نوسازی لوله کشی ها
  • بهبود زیرساخت کف و فاضلاب آشپزخانه
  • درنظر گرفتن فضایی برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی

سخن آخر

زندگی شما در طراحی بعدی خانه تان خواهد گذشت و قرار است از آن نهایت لذت را ببرید، درصورت داشتن هرگونه مشکل در این امر با مشاوران مجرب بازسازی ساختمان مشورت کنید و از هدایت های آن ها برای زیباتر شدن منزلتان بهره ببرید.

منبع: اتاق

به "نکات طلایی قبل از آغاز بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی قبل از آغاز بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید