هزینه راه اندازی استارت آپ ها کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق و دستگاه های اجرایی همکار که توسط ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، به شناخت نیازهای فعالان زیست بوم نوآوری و راه کارهای نو برای توسعه آن پرداخت.

هزینه راه اندازی استارت آپ ها کاهش می یابد

این رویداد که با هدف توسعه زیست بوم شرکت های خلاق برگزار گردید، با سه پنل مختص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارائه دهندگان خدمات به شرکت های خلاق و آنالیز و احتیاجسنجی خدمات قابل ارائه به خوشه های صنایع خلاق کار خود را آغاز کرد.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به راه اندازی پلتفرم این ستاد برای ارائه خدمات تخفیفی به شرکت های دانش بنیان و خلاق اشاره نمود و گفت: این پلت فرم، خدمات مورد احتیاج یک شرکت دانش بنیان یا خلاق را در بدو تاسیس تا 50 درصد کاهش می دهد.

وی اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان و خلاق برای آغاز کار خود، هزینه هایی دارند که ما در این پلتفرم کوشش کردیم هزینه ها را کاهش دهیم و راه اندازی کسب و کارهای این چنینی را تسهیل کنیم.

محمدی تاکید نمود: پلتفرم مورد نظر تا دو هفته آینده به صورت رسمی کار خود را آغاز می نماید. در این سایت، سرویس هایی بر اساس سطح بلوغ استارت اپ ها ارائه می گردد تا از این طریق هزینه های راه اندازی خود را تا 50 درصد کاهش دهند.

بنا به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهانه شکل گیری ستادهای توسعه فناوری تسهیل فضای کسب وکارهای جدید در کشور است. این سایت نیز با همین هدف و مبتنی بر توسعه زیست بوم فناوری و کارآفرینی ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 600 شرکت خلاق در کشور شناسایی شده است که من معتقدم تعداد واقعی این شرکت ها بسیار بیشتر از این رقم است.

محمدی بیان نمود: صنایع خلاق حول محور افرادی با قدرت ذهنی بالا و خلاق می چرخد که این افراد توانایی بالایی در خلق ثروت و ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد کشورها دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: همه شرکت هایی که مولفه های نوآورانه ای در مدل کسب وکار خود ارائه می نمایند جزء شرکت های خلاق محسوب می شوند. با این تعریف تعداد این شرکت ها بسیار بالاتر از عددی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

محمدی به فرایند پذیرش خلاق بودن شرکت ها در ستادش اشاره نمود و گفت: ما در ستاد بین 3 تا 5 روز کاری شرکت های متقاضی خلاق بودن را پذیرش می کنیم و به مولفه های نوآورانه آن ها در راه اندازی کسب وکار توجه داریم.

وی ادامه داد: هر شرکتی که مدل جدیدی برای پول درآوردن ارائه کند یعنی خلاق است و این شرکت را به عنوان یک شرکت خلاق در ستاد پذیرش می کنیم.

محمدی ادامه داد: شرکت ها برای توسعه کسب وکار خود باید قدرت ریسک بالایی داشته باشند و از سرمایه گذاری های خطرپذیر استقبال نمایند. اگر این شرکت ها بازار بین المللی و داخلی را به خوبی بشناسند درصد موفقیت کار آن ها افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هزینه راه اندازی استارت آپ ها کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه راه اندازی استارت آپ ها کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید