همه چیز در خصوص کیمچی، غذای ملی و سنتی کره جنوبی!

به گزارش وبلاگ لاوان، آشنایی با کیمچی | Kimchi

آشپزی کره جنوبی طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه و خوش طعم را در خود جای داده است که بسیاری از آن ها شهرتی جهانی دارند. یکی از مشهورترین غذاهای کره جنوبی که مردم کره عاشقش هستند کیمچی است. در سفر به کره هر غذایی که سفارش بدهید به احتمال زیاد همراه با آن کیمچی هم برایتان می آورند. امروز می خواهیم به طور مفصل در خصوص کیمچی کره ای صحبت کنیم و شما را با این غذای سنتی و ملی کره بیشتر آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز در خصوص کیمچی، غذای ملی و سنتی کره جنوبی!

کیمچی چیست؟

کیمچی کره ای در واقع یک نوع ترشی است که از تخمیر سبزیجات (اغلب کلم چینی) تهیه می گردد و به علت استفاده از مقادیر زیادی فلفل و ادویه بسیار خوش طعم و پرمزه است. اما کره ای به کیمچی به چشم یک ترشی ساده نگاه نمی نمایند و آن را تقریبا با هر غذایی می خورند. در واقع، مثلی در بین کره ای ها وجود دارد که می گوید هرجا یک فرد کره ای باشد کیمچی هم باید باشد! به همین علت وقتی اولین فضانورد کره جنوبی به فضا فرستاده شد میزانی کیمچی هم با خود به فضا برد!!! کیمچی انواع مختلفی دارد و مثل ترشی خودمان با سبزیجات مختلفی می تواند تهیه گردد. اما معروف ترین نوع کیمچی از کلم چینی تهیه می گردد. کره ای کیمچی را در کنار انواع غذاهای برنجی، گوشتی و حتی در ترکیب با گوشت و مرغ و ماهی هم می خورند و آن را غذای ملی خود می دانند.

اولین بار در دوران سلطنت گوریو (918-1392) بود که به طور ویژه در خصوص غذایی به نام کیمچی صحبت شده است. در این دوران تبادلات تجاری و بازرگانی زیادی بین قلمروهای پادشاهی مختلف انجام می شد که یکی از این محصولات کلم چینی بود. ورود این نوع کلم به کره باعث تغییر و تحولات بسیار زیادی در طرز تهیه کیمچی کره ای شد. انواع مختلف سبزیجات از جمله کلم چینی به ترکیب کیمچی اضافه شد و ادویه ها و سیر هم جای خود را در دستور تهیه این غذا باز کردند. بعلاوه معرفی فلفل چیلی هم تغییر عمده ای در تهیه کیمچی ایجاد کرد و کیمچی را به شکل امروزی درآورد. در سال 1988 که شهر سئول کره جنوبی میزبان بازی های المپیک بود کیمچی به جهانیان معرفی گردید و شهرتی جهانی پیدا کرد.

کیمچی کره ای چطور به وجود آمد؟

در زمان های قدیم کره ای ها همواره با نگهداری سبزیجات مشکل داشتند؛ چون کره زمستان های سرد و سختی داشت. لازم بود سبزیجات و موادغذایی را برای استفاده در طول زمستان سالم نگه دارند و یکی از برترین روش ها استفاده از نمک بود. در طول دوره سه امپراتوری (57 قبل از میلاد تا 668 بعد از میلاد) سایر امپراتوری ها متوجه شیوه کره ای برای نگهداری مواد غذایی شدند و در اسناد و مدارک به جا مانده به مهارت و تبحر کره ای در این کار اشاره شده است. کیمچی سنتی با استفاده از ترب تهیه می شد؛ چون ترب سفید محصول بومی کره بود.

انواع مختلف کیمچی کره ای

همان طور که دیدیم کیمچی کره ای در گذر زمان تغییر و تحولات زیادی داشته است و در هر دوره ای چیزی به ترکیبات این غذای کره ای اضافه شده است. در حال حاضر بیش از 200 نوع کیمچی وجود دارد و تفاوت آن ها در ترکیبات و ادویه های استفاده شده است. اما همان طور که گفتیم مشهورترین نوع کیمچی کره ای با کلم چینی تهیه می گردد و خیلی از گردشگران هم کیمچی را به این شکل می شناسند. با این حال با استفاده از سبزیجات مختلف کیمچی را تهیه می نمایند که امتحان کردن آن ها هم خالی از لطف نیست. در کره جنوبی حتی کیمچی را در غذاهای غیرکره ای مثل همبرگر و پیتزا هم می بینید. مطمئنا در سفر چند روزه نمی توانید تمام 200 نوع کیمچی را امتحان کنید اما در ادامه 2 مورد از مشهورترین کیمچی کره ای را به شما معرفی می کنیم:

  • کیمچی کلم | Baechu Kimchi

بائچو به معنای کلم چینی است و کیمچی ای که با استفاده از این کلم تهیه می گردد امروزه مشهورترین نوع کیمچی کره ای است. این نوع کیمچی در کنار تمام وعده ها از صبحانه گرفته تا ناهار و شام و میان وعده سرو می گردد. کیمچی کلم معمولا خیلی تند نیست و طعمی ملایم تر دارد. بوته کلم چینی به قطعات مختلف تقسیم می گردد و بعد با آب نمک غلیظ ترکیب می گردد تا کلم ها نرم شوند. پس از این مرحله ترکیبات دیگر مثل فلفل قرمز، سیر خرد شده، زنجبیل و سایر مواد به کیمچی اضافه می شوند.

  • کیمچی ترب سفید | Ggakdugi Kimchi

بعد از کیمچی کلم، معروف ترین نوع کیمچی کره ای با استفاده از ترب تهیه می گردد. برای آماده کردن این نوع کیمچی، ترب سفید را به مکعب های کوچک برش می زنند و با سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می گردد. در آخر میزان زیادی فلفل چیلی به ترب اضافه می گردد تا رنگی قرمز به غذا بدهد. البته بر خلاف تصوری که دارید این نوع کیمچی خیلی هم تند نیست و طعمی قابل تحمل دارد.

موزه کیمچی در سئول

اگر هنوز به اهمیت کیمچی در فرهنگ و تاریخ کره پی نبرده اید باید بدانید که در سئول، مرکز کره، موزه ای صرفا به کیمچی اختصاص پیدا نموده است! موزه کیمچی در سال 1986 تاسیس شده و انواع ابزارآلات تهیه کیمچی را از روزگاران قدیم در معرض نمایش عموم قرار می دهد. با بازدید از این موزه می توانید با تاریخچه کامل این غذای سنتی و ملی کره ای کاملا آشنا شوید و طرز تهیه کیمچی را در روزگاران قدیم از نزدیک مشاهده کنید. موزه کیمچی در شهر سئول و در نزدیک مرکز خرید مشهور کوئکس مال واقع شده است. پیشنهاد می کنیم بعد از امتحان این غذای خوش طعم و خوشمزه سری به موزه کیمچی هم بزنید. مطمئنا برایتان جالب خواهد بود. موزه کیمچی از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر برای بازدید عموم مردم باز است.

  • آدرس: Seoul-si, Gangnam-gu, Samseong-dong, 159 COEX MALL B2

منبع: seoulistic.com

منبع: الی گشت

به "همه چیز در خصوص کیمچی، غذای ملی و سنتی کره جنوبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص کیمچی، غذای ملی و سنتی کره جنوبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید