وام 450 میلیونی دولت به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان نوسازی شهر تهران گفت: به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده، وام 450 میلیون تومانی اعطا می گردد که 350 میلیون تومان آن با نرخ 9درصد و 150 میلیون آن با نرخ 18 درصد خواهد بود.

وام 450 میلیونی دولت به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش مهر، مهدی راهنمایی سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با حضور در برنامه سلام تهران شبکه 5 سیما با بیان این که در شهر تهران 4428 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری داریم که حدود 20 درصد جمعیت و 30 درصد از پلاک ها و پارسل های شهری را در خود جای داده اند، بیان کرد: یکی از رویکرد های شهرداری در دوره تازه مدیریت شهری برای نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده، ارائه مشوق ها و تسهیلات نوسازی است که بعد از چندین ماه کوشش، در هفته های گذشته پیروز به اخذ مصوبه ای از شورای عالی معماری و شهرسازی شدیم تا بتونیم این مشوق ها را به مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند ابلاغ کنیم.

راهنمایی با بیان این که یکی از مسائل جدی در بافت های فرسوده، کمبود سرانه های خدماتی است، توضیح داد: ما بیشتر در پی محله سازی در بافت های فرسوده هستیم و کوشش داریم با ترویج فرهنگ تجمیع پلاک های ریزدانه، نسبت به ساخت محلات الگو با تأمین کلیه خدمات مور احتیاج در بافت های فرسوده اقدام کنیم.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اعطای یک تا دو طبقه تراکم تشویقی و عدم دریافت عوارض از متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده از سوی شهردای تهران، گفت: دولت نیز به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده، وام 450 میلیون تومانی اعطا می نماید که 350 میلیون تومان آن با نرخ 9% و 150 میلیون آن با نرخ 18 درصد اعطا می گردد.

راهنمایی در ادامه گفت: ما معتقدیم که مبلغ وام درنظر گرفته شده از سوی دولت برای نوسازی بافت های فرسوده کافی نیست و اگر دولت بخواهد قانون جهش فراوری مسکن که فراوری سالانه یک میلیون مسکن در کشور با اولویت بافت های فرسوده در آن تکلیف شده است را محقق نماید، می تواند این مبلغ را برای بافت های فرسوده افزایش دهد تا ساخت و ساز در این بافت ها توجیه پذیر گردد و تهدید بافت های فرسوده را به فرصت تبدیل کند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد: یک موضوع جدی که در حال حاضر در شهرداری تهران دنبال می گردد بحث قرارگاه جهادی تأمین مسکن تهران است؛ همانطور که می دانیم حدود 50 درصد از جمعیت شهر تهران مستأجر هستند و بحث مسکن در تهران به عنوان یکی از مباحث مهم است و در دستور کار ویژه شهرداری تهران قرار گرفته است.

راهنمایی با تأکید بر ضرورت برطرف موانع جدی در موضوع فراوری مسکن، یادآور شد: بعضاً صدور پروانه ساختمانی 3 سال طول می کشید، ولی اکنون این موضوع به زیر 3 ماه رسیده و کوشش ما بر این است که با حذف کلیه فرآیند های زائد در این راستا، مدت زمان صدور پروانه از این مدت هم کمتر گردد.

به گفته سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران یکی دیگر از رویکرد های تحقق مأموریت های قرارگاه جهادی مسکن است که با دستور شهردار تهران اراضی در اختیار شهرداری برای این امر بکار گرفته شده و حدود 30 هزار واحد مسکن از ظرفیت موجود در این بخش فراوری خواهد شد.

منبع: فرارو

به "وام 450 میلیونی دولت به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 450 میلیونی دولت به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید