واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی بچه ها

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرگزاری خبرنگاران- محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی - استرالیایی اسپایکوژن گفت: مستندات علمی کارآزمایی بالینی این واکسن برای آزمایش روی بچه ها 12 تا 18 سال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل شده و کارآزمایی پس از اخذ مجوز انجام می گردد.

واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی بچه ها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ لاوان، دکتر پیغام طبرسی متخصص بیماری های عفونی روز شنبه گفت: طرح مطالعاتی به همراه مستندات علمی این موضوع تهیه و تحویل وزارت بهداشت شده است که پس از اخذ مجوز روی بچه ها آزمایش بالینی اجرا می گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این طرح مطالعاتی بتوان از نگرانی خانواده ها کاست و زمینه واکسیناسیون بچه ها با شرایط بهتری در کشور فراهم کرد.

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن به اخذ مجوز استفاده اضطراری واکسن اسپایکوژن اشاره نمود و گفت: شرکت سیناژن پس از اخذ مجوز اضطراری تا به امروز یک میلیون و 200 هزار دز این واکسن فراوری نموده و تحویل وزارت بهداشت داده است.

طبرسی، ظرفیت ماهانه فراوری این واکسن را سه میلیون دز اعلام نمود و گفت: این مجموعه به همراه چند فراوری کننده داخلی دیگر با تمام توان در کوشش است تا زمینه تامین بخشی بیشتر از واکسن مورد احتیاج کشور را فراهم کند.

وی تعداد دزهای تزریقی واکسن اسپایکوژن را 2 دز بیان کرد و اظهارداشت: این دزها به فاصله سه هفته به داوطلبان تزریق می گردد.

به گزارش ایرنا، واکسن اسپایکوژن فراوری مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است

فاز پیش بالینی و فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور نهاده شد، فازهای دوم تست انسانی در ایران انجام شد و مجوز اضطراری از کمیته ملی اخلاق ایران ایران دریافت کرد.

نتایج فاز دوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن نشان داد این واکسن بیش از 80 درصد ایمنی ایجاد می نماید و آنتی بادی خوبی در بدن به وجود می آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید