چند راه چاره خانگی برای سفید کردن ناخن در خانه

به گزارش وبلاگ لاوان، داشتن ناخن های زیبا و سالم باعث زیبایی دست های شما می گردد. شاید شما هم با مشکل تغییر رنگ ناخن هایتان روبرو شده باشید در این مطلب به شما یاری می کنیم ناخن های خود را در خانه سفید کنید.

چند راه چاره خانگی برای سفید کردن ناخن در خانه

سفید کردن ناخن در خانه به شما یاری می نماید همواره دست هایی زیبا داشته باشید. بنابراین همراه وبلاگ لاوان مگ باشید تا به شما تمام راه های سفید کردن ناخن و حتی زیر ناخن را در خانه نشان دهیم.

سفید کردن ناخن در خانه

برای سفیدکردن ناخن ها در خانه، می توانید از روش های زیر بهره ببرید:

  • سفید کردن ناخن در خانه با لیمو آب: مقداری آب لیمو را در ظرفی قرار داده و ناخن ها را در آن غوطه ور کنید. از چند دقیقه تا نیم ساعت در آب لیمو نگه دارید و سپس ناخن ها را با آب بشویید. این روش به طور طبیعی ناخن ها را سفیدتر می نماید.
  • سفید کردن ناخن در خانه با خلال هل: خلال هل را پودر نموده و در کف دست خود قرار دهید. سپس انگشتان خود را در آن واژگون کنید تا پودر هل به ناخن ها چسبد. صبر کنید تا حدود 10-15 دقیقه و سپس ناخن ها را با آب بشویید. این روش به ناخن ها درخشندگی و سفیدی می بخشد.
  • سفید کردن ناخن در خانه با جوانه برنج: جوانه برنج را در آب خیسانده و ناخن ها را در آن قرار دهید. تا 15-20 دقیقه صبر کنید و سپس ناخن ها را با آب بشویید. جوانه برنج به ناخن ها لطافت و سفیدی می بخشد.

قبل از استفاده از هر یک از روش های فوق، مناسب است از کرم مرطوب نماینده به ناخن ها بهره ببرید تا از خشکی جلوگیری گردد. همچنین، استفاده مداوم و مرتب از این روش ها می تواند نتایج بهتری برای سفیدکردن ناخن ها به همراه داشته باشد.

همچنین بر روش های خانگی، می توانید از محصولات تجاری مراقبت از ناخن بهره ببرید که برای سفیدکردن و آرایش ناخن ها طراحی شده اند. این محصولات شامل:

  • پرایمر سفیدنماینده ناخن: این محصولات قبل از استفاده از رنگ ناخن، بر روی سطح ناخن اعمال می شوند و ظاهر سفیدتری به ناخن ها می بخشند.
  • لاک سفیدنماینده: لاک هایی وجود دارند که به رنگ سفید بر روی ناخن ها می چسبند و به آن ها ظاهری سفیدتر و شفاف تر می دهند.
  • سفیدنماینده الکتریکی ناخن: این دستگاه ها با استفاده از امواج الکتریکی، ناخن ها را سفیدتر و شفاف تر می نمایند. قبل از استفاده از این دستگاه ها، بهتر است دستورالعمل تولیدنماینده را مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید.

درهرصورت، برای حفظ سلامتی ناخن ها و جلوگیری از شکستگی و خشکی آن ها، احتیاج است به مراقبت و تغذیه مناسب آن ها توجه کنید. مصرف مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، استفاده از مرطوب نماینده ها و روغن ها برای تغذیه ناخن ها، و جلوگیری از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و ضربه خوردن ناخن ها به سطوح سخت و تیز می تواند به بهبود ظاهر ناخن ها یاری کند.

علاوه بر استفاده از روش های خانگی و محصولات تجاری، توصیه می گردد نکات زیر را در نظر بگیرید تا ناخن های شما سفیدتر و زیباتر شوند:

  • حفظ تمیزی ناخن ها: ناخن های پاک و تمیز بدون ذرات آلودگی و رنگ می توانند سفیدتر و زیباتر به نظر برسند. همواره مراقب باشید که ناخن ها را با آب و صابون بشویید و از زیر ناخن ها و لبه ها نیز پاک سازی کنید.
  • استفاده از مرطوب نماینده ناخن برای سفید کردن ناخن در خانه : مرطوب نماینده های ویژه ناخن می توانند ناخن ها را تغذیه نماینده و مرطوب نگه دارند. استفاده از روغن ناخن یا محصولات حاوی ویتامین ها و روغن های مرطوب نماینده می تواند به سفیدشدن ناخن ها یاری کند.
  • جلوگیری از تماس با مواد مستحکم نماینده: تماس مستمر ناخن ها با مواد شیمیایی مستحکم نماینده مانند مواد تنظیم نماینده pH و سفیدنماینده ناخن ها ممکن است باعث سفیدشدن ناخن ها گردد. از تماس مستمر با این مواد پرهیز کنید.
  • استفاده از پایه ناخن: استفاده از پایه ناخن قبل از استفاده از لاک ناخن می تواند به سفیدشدن ناخن ها یاری کند. این پایه ها معمولاً حاوی مواد سفیدنماینده هستند که ظاهر سفیدتری به ناخن ها می بخشند.
  • تغذیه مناسب: تغذیه صحیح و متنوع می تواند به سلامتی ناخن ها یاری کند. مصرف مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، به ویژه آهن، کلسیم و زینک می تواند ناخن ها را قوی و سفیدتر کند.

همواره بهتر است قبل از استفاده از هر محصول نو، محصول را بر روی یک ناخن کوچک آزمایش کنید تا ببینید آیا حساسیتی ایجاد می نماید یا نه. همچنین، اگر شما به هرگونه مشکل یا التهاب در ناخن های خود دچار هستید، بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: پشه ها چه کسانی را بیشتر دوست دارند ؟منبع: پیام دلتا

به "چند راه چاره خانگی برای سفید کردن ناخن در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره خانگی برای سفید کردن ناخن در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید