کاهش تنوع مدارس به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از بازنگری تنوع مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش اطلاع داد و گفت درصورت تصویب این طرح در این شورا تعداد مدارس کاهش خواهد یافت.

کاهش تنوع مدارس به کجا رسید؟

به گزارش صدا و سیما، یوسف نوری اضافه نمود: از پژوهشگران خود خواسته ایم تا نتیجه تحقیقات خود را به شورای عالی آموزش و پرورش بیاورند تا در این باره به نتیجه برسیم.

وی گفت: در همه کشور ها تنوع مدارس وجود دارد، اما تنوع مدارس در کشور ما بیش از حد است.

نوری اضافه نمود: وزرای قبلی آموزش و پرورش قول کم کردن تنوع مدارس را دادند، اما نتوانستند به آن عمل نمایند. هم اکنون تنوع مدارس به 17 نوع از جمله مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی، تیزهوشان، فرهنگ و غیردولتی و ... می رسد که این مدارس بر اساس آزمون ورودی نام نویسی می نمایند و این موضوع دانش آموزان و خانواده ها را در انتخاب مدرسه دچار مشکل نموده است.

وی بعلاوه به کمبود تعداد سرایداران و خدمتگزاران مدارس اشاره نمود و گفت: برای این کمبود باید چاره اندیشی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: از سازمان امور اداری و استخدامی پیگیر خواهیم شد تا حق سرایداری و بعلاوه تسهیلات حقوقی که از دریافتی سرایداران کسر شده به آن ها برگردانیم و حتی بتوانیم نیرو های مازاد خدماتی در سازمان های دیگر را نیز در مدارس بکار گیریم.

نوری گفت: مشکل صدور احکام مهارت آموزان دوره سوم دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی را پیگیری می کنیم تا تکلیف این گروه از معلمان تازه الاستخدام نیز معین گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاهش تنوع مدارس به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تنوع مدارس به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید