کره جنوبی 300 نظامی دیگر در خلیج عدن مستقر می نماید

به گزارش وبلاگ لاوان، در بحبوحه برآورد ها درباره حضور کره جنوبی در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کره جنوبی میخواهد 300 نیروی نظامی دیگر به خلیج عدن و سواحل سومالی اعزام کند.

کره جنوبی 300 نظامی دیگر در خلیج عدن مستقر می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لاوان، خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داد که در بحبوحه حدس ها برای ماموریت دریایی کره جنوبی در تنگه هرمز، سئول میخواهد 300 نیروی نظامی دیگر به خلیج عدن و آب های سومالی اعزام کند.

براساس گزارش یونهاپ، یگان سی ام واحد نظامی چئونگا قرار است اواخر روز سه شنبه از سواحل جنوبی کره جنوبی راهی خلیج عدن گردد. مأموریت این یگان مقابله با دزدان دریایی در سواحل سومالی به مدت 6 ماه است که از ماه سپتامبر شروع خواهد شد.

کره جنوبی از سال 2009 در قالب یک مأموریت دریایی مشترک در خلیج عدن نیروی نظامی مستقر نموده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، خبر اعزام نیروی نظامی به خلیج عدن در حالی منتشر شده است که حدس هایی درباره حضور کره جنوبی در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز منتشر شده است.

هفته گذشته آمریکا اعلام نمود که از 60 کشور برای حضور در این ائتلاف دعوت نموده است اما تا کنون فقط انگلیس و استرالیا رسما اعلام نموده اند که به این ائتلاف ملحق خواهند شد.

دولت ژاپن نیز از سوی واشنگتن برای مشارکت در این ائتلاف تحت فشار قرار گرفته است اما اخیرا خبرگزاری کیودو به نقل از مقامات ارشد دولت توکیو گزارش داد که ژاپن به جای تنگه هرمز موافقت نموده است که به تنگه باب المندب بین یمن و شاخ آفریقا نیروی نظامی اعزام کند.

دولت ژاپن اعلام نموده است که به خاطر ملاحظاتش در روابط خود با تهران تمایلی به پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس ندارد.

علاوه بر متحدان آمریکا در آسیا، کشورهای اروپایی نیز تمایل چندانی برای مشارکت در ماموریت پیشنهادی آمریکا در تنگه هرمز ندارند.

شبکه اسکای نیوز اخبرا به نقل از چند منبع فرانسوی گزارش داد که پاریس به انگلیس اعلام نموده است که آنها (لندن و پاریس) می توانند راهنمایی ماموریت دریایی برای افزایش امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز را برعهده بگیرند.

دو منبع دولتی فرانسوی به این شبکه گفته اند که فرانسه از متحدان اروپایی خود خواسته در ائتلاف اروپایی شرکت نمایند و به آنها توصیه نموده است که هیچ اقدامی در راستای کوشش های آمریکا برای رهبری این ائتلاف انجام ندهند و در عوض منتظر اقدام متحدان اروپایی باشند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "کره جنوبی 300 نظامی دیگر در خلیج عدن مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی 300 نظامی دیگر در خلیج عدن مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید