یک ژاپنی نرم و راحت دیگر

به گزارش وبلاگ لاوان، تجربه رانندگی با خودروهای شاسی بلند معمولاً متفاوت از سدان ها و هاچ بک هاست؛ حتی اگر آن ها را در سایزهای متوسط و کوچک و مناسب مصارف شهری طراحی نموده باشند. چراکه کنترل آن ها معمولاً در پیچ ها کمی سخت است و ممکن است نقاط کور بیشتری برای راننده ایجاد نمایند؛ اما در سال های اخیر کمپانی های خودروسازی در رقابت برای کاهش هرچه بیشتر این دشواری ها هستند تا بتوانند تجربه رانندگی اغوانماینده تری را در اختیار راننده بگذارند؛ بنابراین در آنالیز تجربه رانندگی با این کلاس باید به نکاتی مانند نرمی رانندگی و ضربات کم، کنترل راحت و قدرت موتور دقت داشت. باهم تجربه رانندگی با یکی از خوش نام های این عرصه را آنالیز می کنیم تا ببینیم چقدر توانسته پیروز عمل کند.

یک ژاپنی نرم و راحت دیگر

نکات مثبت:

  • قابلیت آف رود در تمام تیپ های اوتلندر مورد مثبت مهمی است که در اکثر شاسی بلندهای شهری امروزی دیده نمی گردد. این خودرو دودیفرانسیل است با قابلیت تک دیفرانسیل شدن حتی حین حرکت به همراه قفل الکترونیکی دیفرانسیل که به نوبه خود یک فزونی بزرگ محسوب می گردد.
  • کیفیت متریال و ساخت در تمام فراوریات ژاپنی زبانزد است؛ در میتسوبیشی اوتلندر هم شاهد این کیفیت هستیم.
  • استهلاک پایین نیز از دیگر نکات مثبت عمومی در همه خودروهای فراوری ژاپن است که میتسوبیشی اوتلندر نیز از آن مستثنا نیست.
  • فضای بزرگ صندوق بار، فضای کافی کابین، وجود نمونه ها 7 سرنشینه در تیپ 4 و امکان سفارش جایگاه ردیف سوم در تیپ 5 نیز از دیگر نکات مثبت این خودرو است که البته این امکان فعلا در بازار ایران وجود ندارد و در بعضی بازارها امکان پذیر است.
  • ایمنی بالا و برخورداری از 7 کیسه هوا در تمام تیپ ها.
  • طراحی جذاب بدنه در نسخه های فیس لیفت تیپ های 3 و 5.
  • گیربکس تقویت شده در تیپ های 3 و 5 که ضعف های معمول گیربکس های CVT را از خود نشان نمی دهد و با موتور هماهنگ عمل می نماید.
  • عملکرد خوب سیستم تعلیق و هندلینگ خودرو که باعث می گردد نرمی و راحتی کامل در حرکت احساس گردد و هیچ ضربه ای به داخل منتقل نگردد.
  • کنترل راحت خودرو و فرمان پذیری مناسب.
  • شتاب مناسب خودرو نسبت به وزن و ابعاد بدنه که از قدرت خوب موتور و عملکرد هماهنگش با گیربکس ناشی می گردد.
  • وجود شیفتر تعویض دنده در مدل های فیس لیفت و تیپ های 3 و 5.
  • طراحی زیبا و چشم نواز کابین با تریم چوبی و روکش چرمی جایگاه ها در تیپ های 3 و 5.
  • قیمت مناسب تیپ 4 و نسخه های قبل از فیس لیفت.
  • به کار بردن چند صداگیر اضافی در نسخه های بعد از فیس لیفت برای جلوگیری از ورود صدای موتور به داخل کابین.

نکات منفی:

  • طراحی ظاهری غیرقابل قبول و نه چندان جذاب و قدیمی در مدل های قبل از فیس لیفت و تیپ 4.
  • امکانات رفاهی کم نسبت به سایر رقبا.
  • عملکرد ضعیف گیربکس در نسخه های قبل فیس لیفت.
  • ورود صدای بیرون به داخل کابین در تیپ 4.
  • طراحی ساده و خسته کننده کابین در تیپ 4 و به کار بردن قطعات پلاستیکی در آن.
  • بازار خرید و فروش نه چندان داغ و پررونق به خصوص در تیپ 4.
  • مصرف سوخت نسبتاً بالا در برابر رقبا و نسبت به حجم موتور و وزن خودرو.
  • قیمت بالا در نسخه های فیس لیفت شده و تیپ های فول.
  • کاهش شتاب ثانویه در صورت استفاده از تمام ظرفیت خودرو.
  • خدمات پس از فروش نه چندان مناسب نسبت به سایر رقبا.
منبع: دیوار

به "یک ژاپنی نرم و راحت دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ژاپنی نرم و راحت دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید