ایده انتخاب کتابخانه بر اساس فضای دکوراسیون خانه

به گزارش وبلاگ لاوان، یکی از مشکلاتی که بیشتر علاقه مندان به کتاب با آن روبرو هستند،اضافه شدن کتاب نو به مجموعه کتاب های قدیمی هست. بدون شک، نمی توان کتاب های فاخر خود را در گوشه انبار قرار داد.

ایده انتخاب کتابخانه بر اساس فضای دکوراسیون خانه

برای حل این مشکل احتیاج به خرید کتابخانه داریم تا فضای نگهداری کتاب ها رو افزایش بدیم.اما قبل خرید کتابخانه بیاید باهم آنالیز کنیم که چگونه کتابخانه خود را بر اساس دکوراسیون انتخاب کنیم.

فضای مرده خانه را با رنگ و کتابخانه زنده کنید

اولین قدمی که برای افزایش فضای کتابخانه باید انجام دهید، این است که مکانی را در منزل خود بیابید که کمتر از بقیه فضاها استفاده شده . این نقاط می تواند شامل فضاهای دیوارهای پشت مبلمان، کنج دیواری (سه کنجی دیوار) و دیگر دیوارهای بلا استفاده باشد.

تصور کنید ترکیب رنگ صندلی زرد با کتابخانه سفید و دیوار آبی و قاب عکسی از تهران چه فضای فوق العاده جذابی را برای خواندن کتاب ایجاد میکند.

محاسبه تعداد کتاب برای کتابخانه

در قدم بعدی آنالیز کنید که در حال حاضر چند کتاب دارید و میزان فضای که برای نگهداری آنها در خانه احتیاج دارید چه میزان میباشد.

با این تخمین، کار شما به علت فضای ناکافی برای کتاب ها نیمه تمام نمی گردد، بعلاوه بهتر است به فضایی که از خرید خود در آینده احتیاج خواهید داشت فکر کنید و حتما قفسه ای برای نگهداری کتاب های نو در نظر بگیرید.

راهرو را تبدیل کتابخانه کنید

آیا راهرویی دارید که هدفی جز اتصال اتاق ها ندارد؟ پوشاندن دیوارهای راهرو با قفسه کتاب و شلف دیواری ایده جذابی است و می تواند یک راه چاره عالی برای نگهداری کتاب باشد.

باید مطمئن شوید که عرض قطعه به جامانده به مقدار ای باشد که بتوانید به راحتی از آن عبور کنید. می توانید قفسه های کتاب را روی دیوارهای راهرو قرار دهید. این فضا برای چیدمان سایر وسایل منزل چندان کاربردی نیست. بعلاوه، اگر در خانه خود پله دارید، می توانید قفسه هایی برای نظم دادن به کتاب ها روی دیوارهای بالای پله ها نیز بسازید.

کتابخانه چوبی دنج در کنار شومینه

اگر در اتاق نشیمن خود شومینه دارید، خوب است که قفسه هایی را پر از کتاب در دو طرف شومینه قرار دهید تا گوشه ای دنج در خانه برای ساعت ها مطالعه ایجاد کنید. یک صندلی راحتی در کنار شومینه می تواند لذت نشستن، در کنار آتش را در روزهای سرد سال و لذت بردن از محیط اطراف چند برابر کند.

ایجاد قفسه کتابخانه در اطراف تلویزیون

اگر در اتاق نشیمن خود تلویزیون دیواری دارید، می توانید این دیوار را به کتابخانه ای بینظیر تبدیل کنید. با ساخت یک قفسه کتاب در اطراف تلویزیون، شما از فضای خالی دیوار کنار تلویزیون به صورت بهینه استفاده کردید. و می توانید حجم زیادی از کتابهای خود را در آنجا نگهداری کنید.

آیا کمد دیواری خالی دارید؟

اگر در پی ایده خلاقانه بیشتری هستید، کمد لباس را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر به مقدار کافی خوش شانس باشید که تعدادی کمد دیواری خالی در خانه کوچک خود داشته باشید، می توانید از طبقات خالی کمد دیواری به عنوان کتابخانه مخفی بهره ببرید

کتابخانه در دو طرف تخت خواب

ایده دیگر برای خرید کتابخانه های خانگی کوچک، اضافه کردن قفسه های کتاب در نزدیکی تخت خواب در اتاق خواب است. قرار دادن لامپ ها در گوشه های بالایی تخت با یک اهرم چرخشی به شما نور کافی در حین مطالعه می دهد و می توانید کتاب را از قفسه بردارید و در حالی که روی تخت خوابیده اید آغاز به مطالعه کنید.

برای خرید کتابخانه های کمجا، مدرن و طراحی دکوراسیون داخلی خود به سایت سیب چوب مراجعه کنید

نحوه چیدمان کتابخانه منزل

به یاد داشته باشید، کتابخانه شخصی شما میتواند تفاوت چشمگیری نسبت به یک کتابخانه عمومی داشته باشد. پس با خیال راحت آن را با سلیقه خود شخصی سازی کنید. با این حال، در استفاده از لوازم تزئینات زیاده روی نکنید و وسایل تزئینی را در قفسه های کتابخانه قرار ندهید. به این علت که لوازم تزئینی هنگام مطالعه در فضای کوچک می تواند باعث ایجاد حواس پرتی گردد.

آخرین نکته؛ نور مناسب برای کتابخانه

استفاده صحیح از رنگ، نوع و مقدار کتاب ها در چیدمان کتابخانه بدون در نظر گرفتن منبع نور زیبایی کافی را برای ما نخواهد داشت. برای این کار می توانید لامپ های هالوژن را به قفسه ها اضافه کنید یا کتابخانه را در مکانی قرار دهید که بتوانید از نور طبیعی اتاق بهره ببرید که باعث روشن شدن کتابخانه و نمایش بهتر کتاب ها می گردد.

منبع: اتاق

به "ایده انتخاب کتابخانه بر اساس فضای دکوراسیون خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده انتخاب کتابخانه بر اساس فضای دکوراسیون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید