ببینید ، گوشت بوقلمون بهترین جایگزین گوشت قرمز

به گزارش وبلاگ لاوان، بوقلمون یکی از بهترین انتخاب های غذایی و جایگزین گوشت قرمز است که مزیت آن را می توان پروتئین بالا در کنار چربی کم دانست. بوقلمون حاوی سلنیوم است که این ماده معدنی در متابولیسم هورمون های تیروئیدی و تقویت ایمنی بدن نقش دارد. همچنین وجود این ماده معدنی در گوشت بوقلمون به آن خاصیت ضد سرطانی می دهد.

ببینید ، گوشت بوقلمون بهترین جایگزین گوشت قرمز

به گزارش وبلاگ لاوان، بوقلمون سرشار از فسفر است که نقش اساسی در حفظ و تشکیل توده استخوانی و دندان ها دارد، در رشد و ترمیم بافت ها موثر است و به تنظیم PH خون کمک می کند.

بوقلمون را باید منبع غنی از آهن و روی دانست که به خصوص در تولید سلول های نو، هورمون ها و ناقل های عصبی، در واکنش های ایمنی، تشکیل ماده ژنتیک سلولی، ادراک مزه ها، بهبود جراحات و رشد جنین موثر است.

گوشت بوقلمون به خصوص سینه آن فاقد چربی و کلسترول است میزان چربی اشباع آن بسیار پایین و کمتر از یک گرم در هر 100 گرم است. این نوع چربی در این میزان گوشت گاو 6 گرم و در گوشت گوسفند 9 گرم است.

پروتئین های موجود در بوقلمون جزو انواع کم چرب است که می تواند تمام اسیدهای آمینه ضروری برای حفظ و تشکیل بافت عضلانی را تامین کند. علاوه بر این، بوقلمون سرشار از ویتامین های گروه B است که برای تامین انرژی و متابولیسم ضروری خواهند بود.

گوشت بوقلمون به دلیل سرشار بودن از تریپتوفان که اسیدآمینه ضروری و پیش نیاز تشکیل سروتونین است موجب بهبود خلق وخو و اشتها می شود.

تریپتوفان همچنین به عنوان ترکیب طبیعی مقابله با بی خوابی نیز شناخته می شود و بهتر است افرادی که دچار بی خوابی و دیگر اختلالات خواب هستند حتما گوشت بوقلمون را در رژیم غذایی شان بگنجانند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، گوشت بوقلمون بهترین جایگزین گوشت قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، گوشت بوقلمون بهترین جایگزین گوشت قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید