برگزاری مسابقات بین المللی یکی از سیاست های دولت سیزدهم است

به گزارش وبلاگ لاوان، سید حمید سجادی ظهر امروز سه شنبه در آئین تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان ورزش خوزستان با اشاره به برگزاری مسابقات هندبال ساحلی آسیا در تهران گفت: برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی در راستای توسعه روابط خارجی جمهوری اسلامی یکی از سیاست های دولت سیزدهم است.

برگزاری مسابقات بین المللی یکی از سیاست های دولت سیزدهم است

وی با اشاره به اینکه در این راستا انتظار می رود که تعداد میزبانی مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی در طول سال به 500 تا 800 رویداد برسد، اضافه کرد: 235 رشته ورزشی در کشور فعالیت دارند و گرفتن میزبانی مسابقات بین المللی هر کدام از این رشته ها از سوی هیئت های ورزشی مربوطه می تواند باعث ارتقای جایگاه حرفه ای ورزش کشور گردد.

سجادی اعلام کرد: در دستوری رسمی به ارکان وزارت ورزش و جوانان اعلام شده که تجهیزات ورزشی اختصاص یافته به استان ها با هدف برگزاری مسابقات بین المللی در همان استان ها بماند و هیچ کدام از تجهیزات عودت داده نشوند.

وی از اختصاص 27 درصد از درآمدهای مالیاتی به حوزه ورزش در قانون بودجه 1401 اطلاع داد و اظهار کرد: با تخصیص سهم حوزه ورزش از درآمدهای مالیاتی کشور، کوشش می گردد که در چهار سال آینده همه پروژه های نیمه تمام به بهره برداری برسند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تهیه طرح آمایش سرزمینی حوزه ورزش در کمتر از سه ماه اضافه کرد: ملاک تعریف و ایجاد طرح های این وزارتخانه در کشور است و در آنالیز کارشناسی انجام شده برای تهیه این طرح، نیازسنجی دقیقی انجام شد.

سجادی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده باید یک قرارگاه خاص ویژه ساماندهی امور جوانان در حوزه های مختلف تشکیل گردد تا مطالبه حوزه جوانان در زمینه اشتغال، مسکن و دیگر چالش های موجود پیگیری و برگزاری نشست های ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان ها و استان ها باید با جدیت بیشتری انجام گردد.

وی گفت: طبق دستور رئیس جمهور باید ساختاری کاربردی برای پیگیری و برطرف مسائل در حوزه جوانان تهیه گردد و این دستور رئیس جمهور با استقبال اعضای شورای عالی جوانان همراه شد و در این راستا، سازمان امور اداری و استخدامی در مجوزی با تشکیل معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها موافقت کرد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش در ایران، ریشه ای تاریخی دارد و این در حالی است که خوزستان نیز در طول یک قرن اخیر، خاستگاه و منشأ ورزش نوین در کشور بوده است

سجادی اعلام کرد: برای نخستین بار، زمین گلف در شهر مسجدسلیمان در خوزستان ایجاد شد و به مرور دیگر ورزش های نوین از این استان ترویج پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری مسابقات بین المللی یکی از سیاست های دولت سیزدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقات بین المللی یکی از سیاست های دولت سیزدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید