سراتو، مگان یا النترا ؟ 20 هزار دلاری های استثنایی

به گزارش وبلاگ لاوان، کمپانی های رنو، هیوندای و کیا در دور نو واردات خودرو می توانند با سه خودرو نام آشنای مگان، النترا و سراتو رقابت داغی برپا نمایند.

سراتو، مگان یا النترا ؟ 20 هزار دلاری های استثنایی

مسعود عابدینی: در گذشته رقابت هایی در بازار خودروهای خارجی در ایران وجود داشت که با اعلام آغاز واردات، دوباره احیا خواهند شد. یکی از این رقابت ها، رقابتِ بینِ کیا سراتو، هیوندای النترا و رنو مگان است.

البته جای چند رقیب دیگر، مثل تویوتا کرولا، هوندا سیویک، میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 هم در این رقابت خالیست که با توجه به محدودیت واردات، احتمالِ کمتری برای ورود به ایران دارند.

طراحی بدنه

در سال های غیبت النترا و سراتو، تغییرات زیادی بر روی این دو خودرو انجام شده که با هم آنالیز می کنیم. رنو مگان هم که به علت تحریم، شانس حضور در ایران را نداشت، البته تغییرات زیادی را تجربه ننموده است. یکی از دلایلِ این تغییرات کم این است که رنو به زودی خط فراوری این خودرو را جمع می نماید و جای مگان را به رنو مگان E-TECH که کراس اوری برقی است، خواهد داد.

طراحی جلویی سراتو همان حالت محافظه کارانه خود را حفظ نموده و در گرافیکِ داخلی چراغ های جلو، جزئیات بیشتری را اعمال نموده است.قسمت پایینی سپر هم اسپرت طراحی شده است.

النترا هم طراحی جسورانه خود را حفظ نموده و اسپرت تر از سایر رقبا جلوه می نماید. طراحی چراغ های جلویی با جلوپنجره خودرو هماهنگ است. لوگوی بزرگ هیوندای هم در این قسمت خودنمایی می نماید.

مگان همان فرم و شکل خود را حفظ نموده و مانند یک تلیسمان کوچک می ماند. چراغ C شکل که امضای طراحی محصولات رنو از سال 2016 به بعد است، در این خودرو حضور دارد.جلوپنجره مگان کوچکتر از تلیسمان طراحی شده است.

طراحی چراغ عقب سراتو به صورت متصل و نسبتا ساده طراحی شده است. در نسخه GT با دیفیوزرِ اسپرت تری روبه رو هستیم.

قسمت عقب النترا بسیار جسورانه و اسپرت طراحی شده و دارای یک شکستگی زیبا در قسمت چراغ است.چراغ عقب النترا به صورت متصل و T شکل طراحی شده که خلاقانه و زیبا است.

فرم چراغ عقب مگان همان فرم تلیسمان را دارد.با این تفاوت که از آن حالت صاف و کشیده تلیسمان خارج شده و بزرگتر نشان داده می گردد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی سراتو ساده و در عین حال شیک است و ارگونومی خوبی را به شما ارائه می دهد.

النترا طراحی داخلی زیبا و متفاوتی را دارد که با زبان طراحی هیوندای هماهنگ است. در کابین، متریال مختلفی مثل چرم و پارچه دیده می گردد.

طراحی داخلی مگان با یک نمایشگر مرکزی بزرگ از بقیه طراحی ها مجزا شده است. همین نمایشگر به همراه نمایشگرِ دیجیتالی پشت آمپر،به روز بودن را به شما نشان می دهند.

فضای داخلی هر 3 خودرو بزرگ و مناسب خانواده هایی با جمعیت 3 تا 4 نفر هستند.

در مجموع طراحی سراتو یک طراحی ساده و شیک، طراحی النترا یک طراحی جسورانه و بسیار اسپرت و طراحی مگان یک طراحی متمایز و زیبا است که انتخاب فزونین طراحی از بین این 3 خودرو کاملا سلیقه ای است.

امکانات و آپشن ها

سراتو در 5 تریم مختلفِ LX ،LXS ، GT-LINE ،GT و GT-MANUAL عرضه می گردد. با توجه به محدودیت قیمتی برای واردات، می توانیم شاهد ورود نسخه LX و LXS به ایران باشیم. امکانات احتمالی این خودرو عبارتند از: استارت دکمه ای،نمایشگر 8 اینچی لمسی،دوربین عقب،سنسور پارک جلو و عقب،سنسور نور،تهویهٔ دوکانالهٔ اتوماتیک،سانروف،کروز کنترل،شش ایربگ 10 نقطه ای،سیستم کنترل پایداری و صندلی برقی راننده. بعضی از سیستم های دستیار رانندگی مثل ترمز اضطراری و نگه داشتن خودرو در بین خطوط هم برای سراتو عرضه شده است.

به احتمال زیاد ما نسخه GLS النترا را در بازار ایران خواهیم داشت که دارای امکاناتی مثل استارت دکمه ای،ورود بدون کلید،نمایشگر لمسی،نمایشگر دیجیتال پشت آمپر،تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده،چهار کیسه هوا،کروز کنترل،دوربین عقب،سنسور نور،سیستم های کنترل کشش و پایداری و سانروف است.

رنو مگان دارای 3 تیپ است: PE و SE و LE+ .با توجه به محدودیت واردات انتظار ورود نسخه میانی SE را داریم.این نسخه آپشنهایی مثل مه شکن جلو و عقب،صندلی های پارچه ای، کی لس استارتر،تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب،سنسور پارک جلو و عقب،سنسور نور،سنسور باران،سنسور فشار باد لاستیک،کروز کنترل،محدودکننده سرعت،ترمز کمکی،کنترل پایداری الکترونیکی،کنترل کشش و کنترل آغاز حرکت در سربالایی دارد.

با توجه به نامشخص بودنِ تیپ هایی که از این خودروها وارد ایران می گردد،نمی توان فزونیِ خاصی از نظر آپشن به خودرویی نسبت بدیم. اما در مجموع،با خودروهای نسبتا خوش آپشنی روبه رو هستیم.

مشخصات فنی

پیشرانهٔ سراتو در نسخهی LX و LXS یک پیشرانهٔ 2 لیتری 4 سیلندر است که 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

نسخه GLS النترا یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی دارد که 150 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.گیربکس این خودرو مانند سراتو 6 سرعته اتوماتیک است.

مگان با دو پیشرانه عرضه می گردد.پیشرانه اول 1.6 لیتری 4 سیلندر است که 115 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.پیشرانه دوم 2 لیتری 4 سیلندر است که قادر به فراوری 140 اسب بخار قدرت و 193 نیوتن متر گشتاور است.

با توجه به اطلاعات بالا، النترا قدرتمندترین پیشرانه را در بین این 3 خودرو دارد.بعد از النترا،سراتو در مقام دوم و مگان هم در مقام سوم واقع شده است.

بازهی قیمتی سراتو 16 تا 21 هزار یورو است.قیمت النترا نسخه GLS حدود 19200 یورو و بازه قیمتی مگان هم 15 تا 21 هزار یورو است.

منبع: خبرآنلاین

به "سراتو، مگان یا النترا ؟ 20 هزار دلاری های استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراتو، مگان یا النترا ؟ 20 هزار دلاری های استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید