جلسات این هفته وکلای ملت علنی نخواهد بود

به گزارش وبلاگ لاوان، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به رای گیری استمزاجی از نمایندگان برای آنالیز لایحه بودجه مطابق اصل 85 گفت: به صورت تلفنی از نمایندگان نظرخواهی شده است که آیا موافق آنالیز لایحه بودجه بر اساس اصل 85 قانون اساسی هستند یا خیر.

جلسات این هفته وکلای ملت علنی نخواهد بود

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ لاوان، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم هیأت رئیسه برای آنالیز بودجه مطابق اصل 85 در کمیسیون تلفیق گفت: برای این موضوع رای گیری استمزاجی از نمایندگان انجام شده تا نظر آن ها را در خصوص اینکه بودجه پس از آنالیز و تصویب در کمیسیون تلفیق مستقیما به شورای نگهبان برود، جویا شویم.

وی ادامه داد: از آنجا که معین نیست جلسات صحن علنی چه زمانی برگزار گردد لذا لازم بود نظر استمزاجی آن ها گرفته گردد تا اگر شرایط به گونه ای پیش رفت که ما امکان برگزاری جلسه علنی نداشتیم، لایحه بودجه به این صورت به تصویب برسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه توضیح داد: البته بر اساس آئین نامه داخلی مجلس اینکه لایحه بودجه سال 99 به صورت اصل 85 آنالیز گردد، احتیاج به رای گیری در صحن علنی مجلس دارد و ما نمی توانیم به این نظرخواهی بسنده کنیم. اما این کار جهت احترام به نمایندگان و تنها برای اینکه نظر استمزاجی آن ها را داشته باشیم صورت گرفت.

رنجبرزاده با بیان اینکه مجلس این هفته جلسه علنی نخواهد داشت، گفت: در روز های آینده ستاد مقابله با بحران نظر قطعی خود را در خصوص برگزاری جلسات علنی اعلام می نماید. روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده معین خواهد شد امکان برگزاری جلسات علنی مجلس وجود دارد یا خیر. اگر مجوز تشکیل جلسه علنی تا خاتمه سال را نداشته باشیم با تصمیم هیأت رئیسه ممکن است به همین رای گیری استمزاجی نمایندگان برای اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه بودجه اکتفا کنیم.

وی در خاتمه گفت: تا اوایل هفته آینده معین خواهد شد که در خصوص جلسات علنی و تصویب لایحه بودجه چه تصمیمی خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جلسات این هفته وکلای ملت علنی نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسات این هفته وکلای ملت علنی نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید