اخبار مجلس

زمینه سازی برای همگرایی گردشگری استانهای یزد و فارس و اصفهان در دستور کار قرار گرفت

ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، زمینه سازی برای همگرایی گردشگری استانهای یزد و فارس و اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

20 آذر 1402

امکان بازنشستگی با 20 سال سابقه بدون شرط سنی

خبرنگاران: طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان 45 و مردان 50 سال بود که این شرط در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.

14 تیر 1402

فتیله شنبه تعطیله؟!

اخیرا دولت لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه) را به مجلس ارسال کرده است. بر اساس سخنان، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این طرح پیشنهاد می کند؛ پنجشنبه ها به صورت سراسری در تمام کشور...

1 خرداد 1402

نماینده مجلس: کمبود دارو های حیاتی شرایط بیماران را بغرنج تر نموده، در ماه های آینده مشکل تجهیزات پزشکی هم اضافه می گردد

مطمئنا با کاهش مسائل مالی، مشکل معیشت مردم و مشکل تامین دارو و تجهیزات پزشکی، مشکل تامین موادغذایی و افزایش قیمت ها حل خواهد شد. اگر این مسئله مالی حل نشود تشکیل جلسات متعدد خیلی اثربخش نخواهد بود.

4 اردیبهشت 1402

نماینده مجلس: دولت مسکن را فراموش کرد، مستاجران به امان خدا رها شدند

وی با تاکید بر اینکه قرار بود شورای عالی مسکن هر دو هفته یکبار تشکیل می شد اما اراده ای برای انجام این اقدامات دیده نمی گردد، گفت: مسکن فراموش و گم شده و طبیعی است که در ایران شرایط قیمت مسکن افزایش پیدا کند چراکه فراوری به شدت کاهش پیدا نموده و انتظار...

26 فروردین 1402

نگرانی از معکوس شدن شیب افزایش شرکتهای فناوری

امید رضایی فر در مصاحبه با خبرنگاران، با انتقاد از شرایط بودجه حوزه فناوری در لایحه 1402 گفت: در لایحه بودجه 1402 بودجه برخی پارک های علم و فناوری مثل پارک لرستان و آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که این امر در جهت توسعه فناوری نیست. به طور...

14 بهمن 1401

رویکرد جهادی برای تسریع در بازسازی منطقه ها سیل زده بارده حفظ گردد

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرعت و اقدامات لازم برای بازسازی منطقه ها سیلزده بارده یادآور شد: بازسازی منطقه ها سیلزده این روستا از سوی دستگاه های اجرایی تسریع گردد.

8 مهر 1401

شوخی تلویزیون با فوتبال

احتمالا همان قدر که نوشتنش تکراری است، باید خواندنش هم برای مخاطب تکراری باشد؛ اینکه تلویزیون دست بالا را دارد و قرار نیست به فوتبال پولی دهد. البته پشت این نهاد آن قدر گرم هست که حتی با تأییدیه قانون باز هم پول اندکی را که قرار بوده به عنوان سهم حق پخش...

27 تیر 1401

مسئولان استانی و شهری سجزی مکلف به رسیدگی به شرایط آلودگی هوای این شهرک شدند

کننده مردم اصفهان و ورزنه گفت: در جلسه بررسی آلودگی هوای شهرک صنعتی سجزی، مسئولان استانی و شهری ملکف شدند شرایط آلودگی هوای این شهرک رسیدگی کنند.

26 خرداد 1401

موافقت با راه اندازی رشته های تازه علوم پزشکی

شورای توسعه دانشگاه های علوم پزشکی در تازهترین مصوبه خود با اصلاح شیوه نامه بهورزی و ایجاد رشته های تازه مقاطع کارشناسی تا دستیاری فوق تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی موافقت کرد.

14 خرداد 1401

پیشرفت 60 درصدی واحد تولیدی پیش داروی والزارتان در خراسان شمالی

خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از پیشرفت 60 درصدی واحد تولیدی پیش داروی والزارتان در این استان اطلاع داد.

27 اردیبهشت 1401

لزوم بازنگری در ساختار HSE شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران درخواست کرد تا طبق احکام پیش بینی شده، بازنگری در ساختار HSE شهرداری تهران را در اولویت توجه قرار دهد.

21 اردیبهشت 1401

چالش های افزایش فشار های مالیاتی

از هم اکنون دولت برنامه های خود را برای افزایش عایدی های مالیاتی پیش بینی شده در یودجه سال آینده شروع نموده، به طوریکه در این راستا رئیس کل سازمان مالیاتی اعلام نموده که در دو و نیم ماه گذشته بالغ بر 2 میلیون مودی تازه به وسیله معین تکلیف کارتخوان های...

4 اردیبهشت 1401

فروش اسلحه در آمریکا محدود می شود؟

در سالگرد تیراندازی مرگبار دبیرستان سندی هوک آمریکا پس از گذشت 9 سال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار کنترل و نظارت بیشتر بر قوانین فروش اسلحه در آمریکا شد.

26 فروردین 1401

راهنمایی جاذبه های جذب جمعیت به سروآباد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: براساس آخرین آمار، نرخ رشد جمعیت در سروآباد منفی 2.8 درصد است و باید جاذبه های جذب جمعیت به سمت این شهرستان راهنمایی و از رشد آن در هورامان ممانعت گردد.

22 فروردین 1401

تدارک ویژه برنامه های ترویجی آموزشی شهروندی در مدارس منطقه 19

خبرگزاری خبرنگاران- شهردار منطقه 19 از تدارک ویژه برنامه های ترویجی آموزشی در محورهای شش گانه آموزش شهروندی در مدارس منطقه اطلاع داد.

8 بهمن 1400

نحوه بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی از نیمه آبان ماه

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره موضوعات واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس براساس دوره های تحصیلی مختلف توضیحاتی ارائه داد.

8 آذر 1400

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 5 شهر گلستان

خبرنگاران/گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از افزایش ظرفیت 2 کارخانه کمپوست در استان اطلاع داد و گفت: طرح تفکیک زباله در 5 شهر استان در حال اجراست.

20 آبان 1400

چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی توضیحاتی داد.

5 خرداد 1400

دوئل بورسی در زمین تردید

با این که چندی پیش برخی از تحلیلگران از تداوم ورود بازار به فاز فرسایشی تا سرانجام سال خبر داده بودند؛ اما تغییر جریان معاملات بازار در پی رویداد های جهانی و برخی مصوبات داخلی، جامعه سهامداری را غافلگیر کرد. این اتفاق در حالی روی داد که میزان رشد نماگر...

12 فروردین 1400
تعداد: (44)