خبرنگاران تلاش های نیروی انتظامی در حفاظت از مواریث تاریخی قابل تقدیر است

به گزارش وبلاگ لاوان، کرمانشاه - خبرنگاران - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: تلاش های شبانه روزی کارکنان انتظامی در حمایت، پشتیبانی و حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی سطح استان قابل تقدیر است.

خبرنگاران تلاش های نیروی انتظامی در حفاظت از مواریث تاریخی قابل تقدیر است

به گزارش وبلاگ لاوان، جبار گوهری روز شنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بر ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی و نقش همیشگی نیروی انتظامی در صیانت از آثار و محوطه های تاریخی این استان تاکید شد.

وی گفت: تحکیم و گسترش همکاری های میان نیروی انتظامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی کمک خواهد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به عنوان بازوی اجرایی این اداره کل نقش معین کننده ای در این هماهنگی و توسعه همکاری ها دارد.

گوهری با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از چهار هزار و 200 اثر شناخته شده وجود دارد، اضافه نمود: صیانت از میراث فرهنگی یک وظیفه همگانی است و یگان حفاظت این اداره کل به تنهایی توان حفاظت از همه این آثار را ندارد و نیازمند همراهی سایر دستگاه ها بویژه نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گفت: میراث فرهنگی نماد تمدن، شکوه و عظمت هر جامعه ای است.

سردار علی اکبر جاویدان اضافه نمود: نیروی انتظامی نیز همواره برای حفاظت و حراست از میراث تاریخی استان همکاری لازم را با یگان حفاظت میراث فرهنگی داشته است.

او ادامه داد: به تمام کارکنان انتظامی مجدداً تأکید می شود که اهتمام و تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند.

سردار جاویدان اظهار کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه هماهنگی و همکاری خوبی با نیروی انتظامی استان دارد و همراهی لازم برای برخورد با سوداگران میراث فرهنگی و صیانت از مواریث فرهنگی در سطح استان وجود دارد.

به گزارش وبلاگ لاوان، وجود بیش از چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 595 روستا و 34 شهر دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تلاش های نیروی انتظامی در حفاظت از مواریث تاریخی قابل تقدیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلاش های نیروی انتظامی در حفاظت از مواریث تاریخی قابل تقدیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید