رونمایی از گزینه تازه اردوگاه دموکرات ها ، رقابت احتمالی جان کری با ترامپ

به گزارش وبلاگ لاوان، رقابت شانه به شانه برنی سندرز و جو بایدن برای پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات با به میان آمدن نام وزیر خارجه پیشین آمریکا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 داغ تر از گذشته دنبال می گردد.

رونمایی از گزینه تازه اردوگاه دموکرات ها ، رقابت احتمالی جان کری با ترامپ

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از اسلیت، هر چند جان کری هر گونه حضور و دخالت خود را در انتخابات 2020 آمریکا از اساس رد نموده اما به نظر می رسد بزرگان حزب دموکرات آمریکا در کوشش برای یافتن رقیبی جدی برای دانلد ترامپ نیم نگاهی به گزینه هایی جز سندرز و بایدن دارند. یکی از این گزینه ها وزیر خارجه آمریکا در دولت باراک اوباماست که به نظر می رسد اگر وارد گود گردد، آسان تر از همه می تواند از گلدان دموکرات ها بیرون می آید.

خبرنگار ان بی سی نیوز روز یکشنبه بخشی از تبادل نظری تلفنی جان کری را در سرسرای هتل دی موین در آیووا شنیده است که این چهره موثر حزب دموکرات در آن از احتمال انتخاب سندرز در انتخابات درون حزبی و تاثیر ویرانگر آن بر اردوگاه دموکرات ها ابراز نگرانی می نماید. وزیر خارجه پیشین در این تبادل نظر مدعی شده شاید خودش ناچار گردد وارد میدان گردد و با کناره گیری از هیات مدیره بانک آمریکا، بخت خود را برای رقابت با ترامپ در انتخابات 2020 بیازماید.

کری که از حامیان جدی بایدن (معاون اوباما) برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 است، در صفحه شخصی خود در توییتر هر گونه برآورد را درباره خودش نادرست دانست و نوشت: من پیش تر هم گفته ام برای ریاست جمهوری دورخیز ننموده ام و هر چه جز این اشتباه است. مفتخرم برای نامزدی دوست خوبم جو بایدن کوشش می کنم که می دانم نامزد می گردد، ترامپ را شکست می دهد و یک رئیس جمهوری خوب می گردد.

با وجود تکذیب جان کری درباره کوشش برای ورود به انتخابات، چهره های موثر حزب دموکرات از فرایند کلی حاکم بر این اردوگاه در آستانه رای گیری های درون حزبی برای انتخاب نامزد برتر شاد نیستند. آخرین نظرسنجی ها از بخت 25 درصدی و برابر سندرز و بایدن حکایت دارد و اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود و سندرز گوی سبقت را از بایدن برباید، شاید یک نام بزرگ دیگر از سوی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطرح گردد؛ کسی که بتواند با ترامپ رقابت کند و بخت پیروزی داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونمایی از گزینه تازه اردوگاه دموکرات ها ، رقابت احتمالی جان کری با ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از گزینه تازه اردوگاه دموکرات ها ، رقابت احتمالی جان کری با ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید