شرط مرکل برای پذیرش درخواست لندن برای تعویق تاریخ برگزیت

به گزارش وبلاگ لاوان، صدراعظم آلمان تأیید توافق برگزیت از طرف مجلس انگلیس را شرطی برای پذیرش درخواست لندن برای تعویق تاریخ خروج اعلام نموده و از آمادگی کشورش برای وقوع سناریوی خروج نامنظم اطلاع داد.

شرط مرکل برای پذیرش درخواست لندن برای تعویق تاریخ برگزیت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لاوان به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، برگزیت همچنان مسئله ای است که اتحادیه اروپا را شدیداً درگیر خود نموده است. هنوز تعیین نیست که انگلیس در چه تاریخی اتحادیه اروپا را ترک می نماید، در اصل و بر اساس برنامه های مقرر این کشور باید در 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند، اما از آنجایی که مجلس انگلیس هنوز با توافق اجرا شده بین لندن و بروکسل درباره برگزیت موافقت ننموده است و هم زمان با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هم مخالف است حالا لندن کوشش می نماید تا تاریخ برگزیت را تا اواخر ماه ژوئن به تعویق بیندازد.

ترزا مِی نخست وزیر این کشور با ارسال نامه ای به رئیس شورای اتحادیه درخواست نموده است که موعد برگزیت تا 30 ژوئن (9 تیر) به تعویق بیفتد . زمان پیشنهادی ترزا مِی پس از برگزاری انتخابات مجلس اتحادیه اروپا است، انتخاباتی که به گفته نخست وزیر انگلیس شرکت این کشور در آن غیرقابل قبول است .

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان البته درخواست ترزا می برای تعویق تاریخ برگزیت تا اواخر ژوئن را زیر سؤال قرار داده و در این باره گفته است که در تاریخ مورد نظر ترزا می برای تعویق تاریخ برگزیت به 30 ژوئن باید مسئله قانونی بودن انتخابات اروپا در اواخر ماه می در نظر گرفته گردد. وی در عین حال گفت: اما درباره تمدید کوتاه مدت تاریخ برگزیت مطمئناً می توان مثبت صحبت کرد.

سران کشورهای اروپایی قرار است از امروز در نشستی دوروزه مسئله برگزیت را مورد آنالیز قرار دهند. برای اینکه درخواست لندن برای تعویق تاریخ برگزیت مورد قبول قرار گیرد باید همه کشورهای عضو این اتحادیه با آن موافقت نمایند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنان خود در مجلس این کشور اظهار داشت: پیش شرط ما برای تعویق تاریخ برگزیت اما این است که مجلس انگلیس رأی مثبت خود به توافق برگزیت را بدهد. مرکل بر این باور است که اتحادیه اروپا در مسئله مورد اختلاف مرزهای ایرلند که توافق درباره آن موسوم به Backstop است امتیازات کافی را به لندن داده است.

صدراعظم آلمان همچنین تأکید کرد: اگر مجلس انگلیس باز هم با توافق برگزیت مخالفت کند بنابراین باید ما به این مسئله بپردازیم که آیا باید نشست دیگری قبل از تاریخ برگزیت برگزار گردد.

مرکل همچنین تأکید کرد که تا قبل از فرارسیدن موعد برگزیت همچنان می خواهد برای یک خروج منظم کوشش کند. وی چنین برگزیتی را به نفع آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در علاقه آن ها دانست. وی در عین حال توضیح داد که آلمان برای سناریوی خروج نامنظم البته بعضی اقدامات اضطراری را تصمیم گیری نموده است.

مرکل با ابراز اینکه بعد از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مناسبات ما با لندن به اندازه زمان عضویت این کشور خوب نخواهد بود در عین حال گفت: درها برای همکاری تنگاتنگ در دوستی ها و منفعت رسانی متقابل از طرف ما همچنان باز است.

آندره اهلس، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم از ترزا می درخواست نموده است که در مناقشات برگزیت به سمت اپوزیسیون روی آورد و این گونه به دنبال راه چارهی برای برگزیت باشد. وی تأکید کرد که اگر نه دولت و نه مجلس نتوانند راه چاره ای برای این مسئله پیدا نمایند راه چاره تنها برگزاری یک همه پرسی دوم درباره برگزیت خواهد بود.

در این میان دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی هم تعویق کوتاه مدت تاریخ برگزیت را امکان پذیر دانسته است.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در آستانه نشست این هفته اتحادیه اروپا تأکید کرد: اتحادیه اروپا تاکنون اقدامات زیادی را برای همراهی با بریتانیا بر سر برگزیت انجام داده است و دیگر نمی تواند اقدامات بیشتری را در این زمینه انجام دهد .

رئیس کمیسیون اروپا همچنین ضمن ابراز ناامیدی نسبت به پیشرفت مذاکرات هفته جاری اتحادیه اروپا بر سر برگزیت، گفت: هیچ گونه مذاکره مجدد و مذاکرات جدیدی درباره برگزیت وجود نخواهد داشت، هیچ ضمانت دیگری علاوه بر ضمانت هایی که قبلاً داده شده است، به لندن داده نخواهد شد. ما به طور چشمگیری به سوی بریتانیا حرکت نموده ایم و دیگر هیچ تحرک و اقدام دیگری از سوی اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت .

اگر انگلیس نتواند تا 29 مارس (9 فروردین) به توافق نهایی بر سر برگزیت با اتحادیه اروپا دست یابد، در نهایت مجبور به خروج بدون نظم از این اتحادیه خواهد شد .

یونکر در مصاحبه با سایت رادیو آلمان اظهار داشته است: ما به شفافیت کامل درباره نیات واقعی انگلیس و تعهدات نهایی دولت درباره برگزیت احتیاج داریم که تا کنون هنوز این وعده ها را دریافت ننموده ایم.

وی همچنین تأکید کرد که تمدید مهلت برگزیت باید با موافقت مجلس انگلیس با متن توافق برگزیت تأیید گردد که هنوز این اتفاق هم نیفتاده است. وی در عین حال هر گونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد و تأکید کرد که مذاکرات در این باره نهایی شده است.

یونکر با ابراز اینکه ما خواهان هیچ برگزیت سختی نیستیم همچنین گفت که خروج بدون توافق بدترین سناریوها است که تنها بازنده دارد.

آلمان دومین متضرر بزرگ برگزیت نامنظم بعد از انگلیس خواهد بود

بر اساس یک آنالیز مؤسسه برتلزمن، برگزیت و به خصوص برگزیت بدون توافق می تواند به کاهش بالای درآمدهای شهروندان آلمانی منجر گردد.

بر اساس این آنالیز درآمد ناخالص در آلمان به میزان میلیاردی در صورت یک برگزیت نامنظم کاهش می یابد، بر این اساس اگر یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا اتفاق بیفتد آلمانی ها باید خود را برای یک کاهش درآمد تقریباً 10 میلیارد یوروی در سال آماده نمایند که برای هر نفر بر اساس آمارها حدود 115 یورو درآمد کم تر را شامل می گردد.

بر اساس این آنالیز آلمان بعد از انگلیس در زمینه درآمد ناخالص بیشترین آسیب را از برگزیت نامنظم خواهد دید و بعد از آن کشورهای فرانسه و ایتالیا قرار می گیرند.

بر اساس این آنالیز یک برگزیت نامنظم کاهش درآمد سالانه 57 میلیارد یورویی یعنی حدود 875 یورو درآمد کم تر برای هر فرد را به دنبال خواهد داشت.

نویسندگان این تحقیق بر این باورند که یک خروج منظم این آسیب ها را به شدت کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرط مرکل برای پذیرش درخواست لندن برای تعویق تاریخ برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط مرکل برای پذیرش درخواست لندن برای تعویق تاریخ برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید