راهنمایی شاد به معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش سپرده شد
به گزارش وبلاگ لاوان، وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری، راهبری و راهنمایی شبکه آموزشی دانش آموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه را معاون آموزش ابتدایی و معاون آموزش متوسطه محول کرد.

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ لاوان، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود: با همکاری و پیگیری مستمر مجموعه همکاران وزارت و گروه فنی و پشتیبانی، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به بهره برداری رسیده و در حال حاضر توسط مجموعه گسترده خانواده تعلیم و تربیت در سراسر کشور در حال نصب و بهره برداری است. این شبکه صرفاً بستری کارآمد برای برقراری رشته ارتباطی مدرسه و دانش آموز است و بهره برداری از آن و به ثمر رسیدن کوشش های صورت گرفته برای ارتقا و تحول نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط فعلی (که احتمالا تا سرانجام سال تحصیلی ادامه خواهد داشت) و نیز ایام پساکرونا، مستلزم هوشمندی، اندیشه ورزی و بهره گیری از نظرات صاحبان خرد در حوزه های مختلف تعلیم و تربیت در عین فعالیت و مدیریت جهادی است.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری راهبری و راهنمایی شبکه آموزشی دانش آموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه را مطابق محور های زیر به رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی و علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه محول کرد.
محور های مدیریتی این ابلاغ دستوری شامل آشنایی تفصیلی و تسلط بر تمام ابعاد مدیریتی، آموزشی، پشتیبانی و امکانات مجموعه، مدیریت لازم برای نصب، کسب آموزش های لازم و بهره برداری بهینه توسط تمامی زیرمجموعه آموزشی اعم از کارکنان ستادی، مدیران استانی، شهرستانی و مناطق، کادر آموزشی مدارس، معلمان و دانش آموزان، نظارت دقیق و مستمر بر ایجاد و تشکیل کلاس ها با مشارکت دانش آموزان، معلمان و سایر عوامل مشابه فضای حقیقی، تعمیم حداکثری الزامات حقوقی و قانونی فضای کلاس حقیقی به کلاس مجازی برای تضمین مشارکت حداکثری، بهره گیری از ظرفیت شبکه و فناوری های داده کاوی برای الکترونیکی و برخط نمودن فرایند نظارت و ارزیابی شاخص های آموزشی (مانند کیفیت تدریس، محتوا و مهارت دانش آموزان و معلمان) در سطوح مختلف (ستاد، ادارت کل و مناطق)، اجرای تمامی امور لازم برای افزایش بهره وری نظام تعلیم و تربیت با استفاده از شبکه ایجاد شده، است.
همچنین محور های محتوایی ابلاغ شده از سوی وزیر آموزش و پرورش شامل اخذ بازخورد های مستمر از کاربران به خصوص والدین و معلمان و تامین محتوا های متنوع متناسب با احتیاج ها و شرایط گوناگون مخاطبان، برنامه ریزی و کوشش برای آموزش والدین برای ایفای نقش همکارمعلم در کنار دانش آموزان، برنامه ریزی و ارائه راه حل های عملیاتی برای استمرار بهره برداری از شبکه ایجاد شده در آینده به خصوص در ایام پساکرونا، برنامه ریزی برای تحقق اهداف نهایی آموزش با راهنمایی اوقات فراغت دانش آموزان و ایجاد مهارت های تعامل، همکاری و حل مسأله در آن ها با استفاده از امکانات شاد، برنامه ریزی برای تعریف فرایندها، فراوری محتوا و جلب مشارکت بیشتر خانواده و والدین در فرایند آموزش متناسب با ایام قرنطینه و حضور دائم دانش آموز و والدین در منزل، است.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این دستور به معاونین مربوطه، بر ارائه گزارش کمی از قبیل تشکیل کلاس ها و مشارکت مخاطبان به صورت روزانه و گزارش موارد محتوایی و اندیشگی حداکثر به صورت هفتگی تأکید نموده است.
منبع: خبرگزاری دانشجو