اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 5 شهر گلستان

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران/گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از افزایش ظرفیت 2 کارخانه کمپوست در استان اطلاع داد و گفت: طرح تفکیک زباله در 5 شهر استان در حال اجراست.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 5 شهر گلستان

محمدرضا کنعانی عصر دیروز در سی و چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گلستان اظهار کرد: طبق گزارشی که سازمان مدیریت پسماند ارائه کرد، طرح تفکیک زباله از مبدا در 3 منطقه شهر گرگان، یک منطقه شهر گنبد و شهرهای سنگدوین، دوزین و مزرعه در حال اجراست.

وی تأکید کرد: طبق مصوبات جلسه با دفتر امور شهری و شوراها، می بایست تمامی شهرداری های استان طرح تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود قرار دهند.

کنعانی اظهار داشت: در استان گلستان 10 سکوی انتقال پسماند وجود دارد که دو مورد از آن ها نوا احداث شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان نمود: 9 دستگاه سیمی تریلر برای تجهیز سکوها از منابع اعتبارات سازمان شهرداری ها خریداری و در اختیارشان گذاشته شده است. بعلاوه 3 دستگاه سیمی تریلر بهسازی شده و به انتقال اصولی پسماند در مراکز دفع یاری می نماید.

وی گفت: با شهرستان هایی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکرده اند، جلسه ای برگزار خواهد شد تا اخطارهای لازم به آن ها داده گردد تا نسبت به بهسازی سکوهای خود اقدام نمایند.

کنعانی در رابطه با مراکز دفع پسماند استان، گفت: در گلستان 2 مرکز دفع در شرق و غرب استان وجود دارد و پسماند تمام سکونت گاه های شهری و 650 سکونتگاه روستایی، به این 2 مراکز دفع منتقل می گردد.

وی اضافه کرد: هر دو مرکز دفع استان به کارخانه کمپوست مجهز هستند و بعد از اینکه پردازش اتفاق می افتد، زباله ها دفع می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: سال گذشته در هر یک از این مراکز، دو لندفیل نو مهندسی و بهداشتی مجهز لاژئومببران و سیستم جمع آوری شیرابه و گاز ایجاد شد. افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست در هر دو سایت شرق و غرب هم در دستور نهاده شد که از 250 تن به 500 تن افزایش پیدا کند.

کنعانی گفت: طرح نو کمپوست در سایت شرق 80 درصد پیشرفت فیزیکی و در سایت غرب هم 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 5 شهر گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 5 شهر گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید