تهدید اردوغان به بستن صفحات رسانه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس جمهور ترکیه به دنبال توهین به خانواده اش در فضای مجازی امروز (چهارشنبه) تاکید نمود، آنکارا قوانین و مقرراتی را برای کنترل پلتفورم های رسانه های اجتماعی یا بستن آنها اعلام خواهد نمود و برنامه های دولت در این زمینه را پیش خواهد برد.

تهدید اردوغان به بستن صفحات رسانه های اجتماعی

به نقل از خبرگزاری رویترز، برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور روز سه شنبه در توییتی گفته بود که فرزند چهارمش به جهان آمده است. به دنبال این توییت بعضی کاربران به اسرا، همسر آلبایراک توهین کردند.

مقر پلیس ترکیه امروز در بیانیه ای بیان کرد، کاربران 11 حساب از 19 حساب کاربری که مطالب توهین آمیز درباره آلبایراک و خانواده اش به اشتراک گذاشته بودند، بازداشت شدند.

اردوغان در جریان سخنرانی در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: حزب ما قوانین و مقررات جدیدی را برای کنترل استفاده از رسانه های اجتماعی اعلام خواهد نمود. افزایش اقدامات غیراخلاقی در این پلتفورم ها در سال های اخیر به خاطر نبود قوانین و مقرارت به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: این پلتفورم ها مناسب این کشور نیستند. ما با تقدیم لایحه ای به مجلس می خواهیم هرچه سریع تر این پلتفورم ها را کنترل یا تعطیل کنیم.

اردوغان توضیح داد: کمپانی های رسانه های اجتماعی مجبور به انتصاب نمایندگانی در ترکیه برای پاسخگویی به درخواست های حقوقی خواهند شد. ما قصد داریم هر کار ضروری است انجام دهیم تا پلتفورم های رسانه های اجتماعی نمایندگی حقوقی و اقتصادی را در کشورمان ایجاد نمایند. ما پس از وضع این قوانین و مقررات، ممنوعیت دسترسی و مجازات های اقتصادی و قانونی را اجرا خواهیم کرد.

آنکارا در دوره هایی از جمله عملیات های نظامی و پاندمی ویروس کرونا به شدت بر محتوای مطالب منتشر شده در رسانه های اجتماعی نظارت می نماید. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تهدید اردوغان به بستن صفحات رسانه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید اردوغان به بستن صفحات رسانه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید