شبیه ساز Nintendo 3DS در پی شکایت نینتندو از دسترس خارج شد

به گزارش وبلاگ لاوان، توسعه دهندگان شبیه ساز نینتندو سوییچ با نام یوزو، چندی پیش وارد توافقی غیرمنتظره با نینتندو شدند و موافقت کردند که 2.4 میلیون دلار خسارت به این شرکت بپردازند و توسعه و توزیع شبیه ساز ذکر شده را متوقف کنند. حال گفته شده که در نتیجه این توافق، شبیه ساز دیگر توسعه دهندگان یوزو با نام سیترا (Citra) که بازی های Nintendo 3DS را اجرا می کرد نیز آفلاین شده است. حساب توییتر سیترا پیامی را ارسال کرد که این موضوع را تایید کرده است. در این میان گفته شده که صفحه گیت هاب حاوی کد سیترا بسته شده است. گفتنی است که در توافق یوزا با نینتندو، توسعه دهندگان این شبیه ساز موافقت کردند که به نوعی تسلیم شوند و استفاده از آن را برای همیشه متوقف کنند.

شبیه ساز Nintendo 3DS در پی شکایت نینتندو از دسترس خارج شد

سیترا در واقع چندین سال قبل از یوزو و نینتندو سوییچ و در سال 2014 در دسترس قرار گرفت و با گذشت زمان تبدیل به شبیه ساز مشهوری برای اجرای آثار کنسول دستی 3DS روی رایانه های شخصی و اندروید شد. بسیاری از توسعه دهندگان اصلی سیترا به کار روی یوزو ادامه دادند که جای تعجب نیست چرا که سوییچ کنسول جدیدتر و هیجان انگیزتری بود. در این میان صفحه Patreon یوزو نیز بسیار سودآور بود و ده ها هزار دلار در ماه در حوالی عرضه The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در سال 2023 بدست آورده بود.

شبیه ساز 3DS احتمالا با نام فعلی خود مرده است، اما ممکن است این انتها داستان نباشد. همانند بیشتر نرم افزار های متن باز یا اوپن سورس، سیترا مشارکت کنندگان زیادی داشت که برخی از آن ها احتمالا هیچ ارتباطی با توسعه دهندگان یوزو ندارند و بدون شک آرشیو ها و کدهای شبیه ساز در حال حاضر در دسترس هستند و ممکن است در هفته های آینده شاهد بازگشت آن با نام و تیم جدیدی باشیم.

در نهایت سیترا تنها شبیه ساز 3DS در جهان نیست و موارد دیگری مانند Mikage و Panda3DS نیز وجود دارند که می توانند به طور موثر تعدادی از بازی های 3DS را با کیفیت مناسبی اجرا کنند.

منبع: PCGamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "شبیه ساز Nintendo 3DS در پی شکایت نینتندو از دسترس خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه ساز Nintendo 3DS در پی شکایت نینتندو از دسترس خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید